Gå til innhold

Sjampo og balsam til en med atopisk eksem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter fikk for noen dager siden konstantert atopisk eksem etter ett akutt utbrudd i ansiktet, hals og nakke. Hun er bare 10 mnd og 3 uker, men har litt langt, tynt, fint, hår som blir fort fett. Hva kan vi bruke for å vaske håret hennes? Hva anbefales?

Vi har bare vært hos en lege på Legevakta. Fastlegen har ferie.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aderma serien fra apoteket har en skum shampo som er super til håret.

Skrevet

Vi bruker Coop Änglamark parfymefrie barneshampoo og litt balsamspray etterpå om håret er flokete. Ellers prøver vi å vaske håret så lite som mulig, max en gang i uka om det ikke er absolutt nødvendig oftere.

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er det samme jeg har brukt til nå.

Nå har jeg klipt henne kort, så foreløpig har det holdt med å skylle det godt i bare vann mens hun har badet. Gruer meg til hun blir større. Hun er halvt afrikansk, så håret kan bli litt å stri med i framtiden.

Skrevet

Takk!

Vi får ta og prøve å se hvordan den er.

• 4 uker senere...
Skrevet

Vi bruker den fra aderma som er nevnt ovenfor. Helt super. Husk å ikke bruk noe såpe på kroppen eller i badevannet. Her bruker vi to never havrekli i en vaskeklut som vi klemmer på til vannet er blitt helt grått. Dette lindrer kløe. oljebad med olivenolje er og å anbefale for noen, men småen her reagerer på dette og blir irritert og klør mer. Her må man bare prøve seg frem :)

Skrevet

Vi bruker seba mad serien til shampoo oh en krem i aderma-serien:)

Skrevet

Hei.

Min datter har og atopisk eksem. Hun har vært hos hudlege. Lurt å få en henvisning til en hudlege. De kan hjelpe og gi bedre råd en vanlig lege. Jeg ble anbefalt av hudlegen og bruke dette broduktet Physiogel ai.creme. Denne får også i shampo. Kremen kan brukes over hele krppen og lindrer kløen. Jeg bruker den hele tiden, t.o.m i rompa når hun har eksem der. Og selv om hun har små utbrudd her og der så hjelper den. Men er det ille må jeg bruke hydrokortison. Kremen og shampoen er kun og få bestil over nettet på:

Apotekhjem.no. Så søker du på physiogel. Og da kommer produktene opp på skjermen. Det er veldig lett og bestille. Gjør du det før kl 16 så har du det i postkassen din dagen etter.

På samme side så er det noe som heter foreldre og barn der kan du lese om atopisk eksem.

Lykke til.

• 1 måned senere...
Skrevet

datter til min kusine har atopisk eksem og hun bruker shampoen og babymoussen fra cosmopharma til henne. de tåler hun i hvertfall. og så får hun skikkelige utslett over hele kroppen om hun ikke smører seg etter dusj eller bad, så etter hver vask smører de henne inn med kombikremen fra cosmopharma. nå kan jeg ikke huske sist jeg sa den jentungen med røde prikker faktisk. kusina mi er konsulent selv da. så hun kjøper de jo av seg selv, men vet hun selger på nett: www.cosmopharmas.com/NO58759

Skrevet

jeg har nettopp bestilt shampoen til min datter, så håper hun tåler den og at den er god! den er på vei i posten til meg nå.

• 2 uker senere...
Skrevet

Bruk minst mulig såpe og smør på med en god krem etter dusj.

Såpe er nymotens greier sett i historisk perspektiv...

Svette og slik er jo også vannløselig, så....

Dessuten bruk ikke så varmt vann. Det vasker bort hudens naturlige fett, og fører til problemer.

Smør a-creme i ansiktet og på kroppen, men ikke i håret hvis det er problemer med at det blir fett.

Mvh Benedicte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...