Gå til innhold

Hjeeelp!

Anbefalte innlegg

hei. Jeg har ett par spørsmål (dumme spørsmål) ang fødsel. Skal selv føde om 3uker. Gjør det veldig vondt i skrittet når det er fult åpning og jeg presser ut barnet? Vil det kjennes som jeg revner eller brenner fryktelig nedentil? Jeg har veldig lyst til å føde liggende i mens jeg holder beina mine bakover eller så har jeg beina mine bakover imens jeg holder meg nedetil når jeg presser så jeg kan ta imot ungen, har litt angst og vil ikke at noen skal rote nedentil på meg. Men ser på ahus at sengene har bøyler som man setter beina sine på. må jeg bruke de? Drømmen er helt klart at samboeren tar i mot ungen sammen med meg,at han står nede i sengekanten og hjelper meg. Er det mulig? Kan jeg føde helt naken? Og vil det svi nedentil rett etter fødselen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140470908-hjeeelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det var ikke dumme spørsmål.

Jeg kjente ikke noe i skrittet da det var full åpning og barnet skulle ut. Mange blir nummen der nede i den fasen av fødselen. Jeg ønsker jeg kunne si det var garantert, men det er det nok ikke Jeg hadde også bedøvelse (pudendal blokade) fordi jeg var bekymret for nettopp det du nevner. Det kan ha vært med på å hjelpe også.

Når det gjelder det andre du spurte om, så håper jeg du kan få spurt de på sykehuset, og komme til et greit opplegg som passer for deg/dere.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140470908-hjeeelp/#findComment-140481316
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hei! Nå har du vel kanskje fødd? :)

Jeg svarer likevel :)

Jeg kjente at det presset seg ned mot baken på en måte, mot halebeinet. Og på svangerskapskurset sa de at de kunne føles som om babyen kom ut rompa (?). Nå husker jeg jo ikke så altfor masse av dette her da, en glemmer nemlig veldig fort! :)

Men jeg syns at åpnings-riene var veldig vonde, men da pressriene kom, og jeg kunne begynne og presse han ut, da var det på en måte godt. For da kunne jeg jobbe imot det vonde. Og det er ikke sånn at det er vondt hele tiden!Dette opplever jo fødende veldig forskjellig. Jeg husker at mellom riene så ønsket jeg at jeg hadd en ri, for det var litt ubehagelig å kjenne "noe" i kanalen, som var så stort. Det var et lite press der nede. Men ikke vondt, ubehagelig som sagt!

Også kom vi jo til det her med klipping...

Kjente ikke en ting, syns uansett at det var unødvendig av jordmora å vise frem saksa! Jeg fikk panikk. Men jeg kjente ingenting, det ble bare varmt. Jeg raknet og videre fra klippen, dèt kjente jeg, men det gjorde ikke vondt! :)

Men ukene etterpå, dè var vonde de! Så er det noe å kvi seg til så må det være ukene etterpå. Tror ikke jeg satt godt før en mnd etterpå.

Men jeg vil det igjen, så det kan jo ikke ha vært så gale! :)

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140470908-hjeeelp/#findComment-140571676
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...