Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg forteller folk om hvordan jeg har blitt gravid (er totalt åpen om alt), så får jeg også tilbakemelding om at det er så fint at det finnes sånne alternativer.

Og det er jeg helt enig i. Utrolig flott at man kan velge å få barn alene på en veldig ordentlig og sunn måte (i stedet for å lure noen på byen). Veldig synd at vi ikke har denne muligheten i Norge, men Danmark er ikke så langt unna. Jeg er bare så takknemlig for at dette alternativet finnes, både med vanlig inseminasjon og IVF der det er nødvendig.

For meg hadde det ikke vært noe alternativ å lure noen, så mest sannsynlig hadde jeg forblitt barnløs uten den muligheten som finnes ved inseminasjon etc. Og nå etter 3 inseminasjoner sitter jeg bare å venter på at fødselen skal starte..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint at du tenker slik, Simarier : ) Og jeg er helt enig med deg i at vi jenter har mye å være takknemlig for, med alle mulighetene vi har i dag.

Jeg har kun vært åpen med to venninner, de er begge avslappet positiv til det hele. En venn skal bli pappa gjennom surrogatmor og resten av vennekretsen er glad på hans vegne. Så da regner jeg med at de blir det på mine vegne også. Selvsagt er det diskusjoner rundt hans valg, men det er jo bare bra - så får de som lurer svar på spørsmål de har.

Jeg syntes faktisk det var veldig bra med den Nina Karin Monsen-debatten også! Jeg bor i en storby, og i mitt miljø er det mange ulike livsstiler, men det er slett ikke samme åpenheten rundt i bygdene. Når debatten kom - årevis forsinket spør du meg - tror jeg mange rundt om i Norge fikk luftet ut gruff og diskutert seg gjennom spørsmål våre valg medfører for familien og for samfunnet. Jeg tror debatten Monsen reiste ufarliggjør våre valg - om ikke med en gang, så på sikt.

Vi skal ikke bare være takknemlige for mulighetene vi har, men også stolte av at vi våger å gripe mulighetene - vi er foregangskvinner, jenter!

Skrevet

Signerer denne.

Jeg satt hos Københavns fertilitetsklinikk igår, og så at der satt par, både jentepar og hetrofile par og enslige, Tenkte de samme tanker da. Utrolig taknemlig for at muligheten er der, og for at vi får mulighet til å gi barna gode svar i forhold til de valgene vi har gjort i forhold til det å få barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...