Gå til innhold

Smerter rundt halebenet.....Bekkenplager? Er det det jeg har fått?????

Anbefalte innlegg

Hei jenter! Jeg er 16+3 bare og har rett og slett fått noen smerter jeg ikke har kjent før... Det gjør vondt rundt halebensområdet (eller sacrum er det visst det kalles). Gjør vondt å sitte lengre enn 10 minutter og må da bevege meg... Og når smertene er værst så gjør det vondt å knipe liksom.....rompa altså....

Noen som har født før, og som kjenner igjen dette? Noen som kan hjelpe meg? Tror dere dette går seg til eller går over???

Fortsetter under...

Hei.

Jeg fikk dette for par uker siden, gikk til legen og fikk påvist begynnende bekkenløsning. Høres ut som det er det du har fått.

Kiropraktor skal visst hjelpe veldig godt, og akupunktur også - ikke minst for å forebygge.

Har akkurat de samme symptomene (uke 19 + 3)og fått beskjed om at det er begynnende bekkenløsning. Legens råd var å gå i sko uten hæl, unngå trapper, ikke sitte med bena i kors og komme meg til jordmor og fysioterapeut for veiledning om trening av støttemuskulatur. Det går vanligvis ikke over av seg selv før fødselen er over, men i følge min lege kunne mye lindres ved å få hjelp tildlig i stede for å vente å se det an.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...