Gå til innhold

Antidepressiva uten vektøkning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har forsøkt Zoloft, Fontex, Seroxat, Fevarin, Edronax og Efexor. ALle untatt Edronax har hatt effekt, men alle har gitt bivirkninger i form av vektøkning, svette og netsatt evne til orgasme. Har lagt på meg 20 kg under behandling og går ned igjen like mye når jeg slutter uten at jeg anstrenger meg. problemet er at jeg ikke klarer meg uten, og jeg er møkklei av å være feit. Hjelper ikke på humøret og selvfølelsen akkurat..

Noen som har erfaringer med typer som ikke gir vektøkning i samme grad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svar! Har du prøvd andre antidepressiva og hatt vektøkning på de, eller kun prøvd Cipralex? Er jo ikke alle som får denne vektøkningen..

HI

Skrevet

Har lagt på meg 20 kilo begge gangene jeg har gått på Cipralex. Har en kamerat som har lagt på seg 15 kilo av dem.

En allmennlege sa følgende om cipralex: Undersøkelser viser at tablettene er vektnøytrale, men i praksis ser jeg at de fleste legger på seg ved bruk av dem.

Skrevet

20:56 igjen. Glemte å si at jeg også mister evnen til orgasme ved bruk av Cipralex

Skrevet

Jeg har brukt Cipralex og ikke lagt på meg et gram, heller fått litt mindre matlyst. Har også brukt Remeron og har da gått opp i en vanvittig fart, helt skremmende.

Jeg kjenner mange som har brukt cipralex og ingen av de har hatt vektøkning som bivirkning heller.

• 4 uker senere...
Skrevet

hei, jeg går også på cipralex, og har ikke hatt noen vektøkning.

• 4 måneder senere...
Skrevet

jeg har fått resept på dette. Men kan man ta de under graviditet? Cipralex.

Skrevet

Jeg går på cipralex og har ikke gått opp i vekt av de, uheldigvis...for jeg vil opp i vekt.

Skrevet

Jeg har gått på cipralex i to perioder, begge gangene la jeg på meg 20 kilo :-( I tillegg mister jeg evnen til å få orgasme.

Skrevet

Jeg har gått på cipralex og før det cipramil (tilsammen 2,5 år) og ikke lagt på meg.

Men derimot sex lysten forsvinner. jeg vil forøvrig si at nå begynner

det endelig å lysne, depresjonen letter og det er utrolig deilig. jeg har trappet ned nå og nå er sexlysten tilbake. Deilig å føle seg normal igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...