Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Sønnen min skal begynne i barnehagen nå snart.

Har det meste av utstyr og klær tror jeg.

Det jeg lurer på er:

Hvordan gjør dere med klær? regnklær for eksempel. Disse tar jeg jo med i barnehagen slik at de er der dersom de trenger de. Men da har jeg jo ikke noen hjemme. Har dere to sett av alt (dress, støvler div) eller tar dere det fram og tilbake?

Tenkte kanskje å ta det med hjem til helgene. så kan jeg vaske de å se over klærne..

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140470081-kl%C3%A6r-dobbelt-av-alt-i-bhg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt to sett regnklær og støvler. Vi går i en barnehage hvor de er mye ute uansett vær, og vi er alltid ute i helgene, så det ville være "katastrofe" hvis vi plutselig var uten på ett av stedene:) Det kommer jo an på økonomi også da, men jeg kjøper gode regnklær (gjerne fjorårets modell) på salg, og ev i forskjellig størrelse slik at det blir overlapping:) Støvler kjøper jeg til 49 eller 99 på xxl:) Ser alltid etter tilbud når jeg er i nærheten av barnebutikker eller sportsbutikker:)

Ifjor hadde jeg to vinterdresser (Reima, kjøpt på salg) av samme grunn, det har jeg ikke tenkt i år. Var ikke så fornøyd at jeg gidder å bruke så mye penger på to dresser, og kommer til å kjøpe en billig og bra som nr 2. Ellers har jeg alltid et fullt klessett liggende i barnehagen, fra topp til tå;) Sjekker hver dag hvordan det ligger an og tar med vått/skittent hjem og nytt neste dag.

Jeg har likt å ha dobbelt av alt. Mest forde jeg er så glemsom og da slipper huske så mye hver dag. Og så sjekker jeg bare over alt når jeg henter og "fyller på" neste dag om det trengs. Koster litt men for meg er det verdt det for det sliter meg ut å gå å lure på om jeg husker alt hele tiden..

Har kjøpt to regnsett og skal ha to sett gummistøvler, så slipper vi huske å ta med hjem før helgen f.eks., for da kan det jo tenkes vi trenger sånt tøy hjemme ôg

Ellers har jeg klart å kjøpe intet mindre enn 3 parkdresser *rødmer*. Kjøpte en Reima på Finn og så klarte jeg og samboern å miskommunisere så vi endte opp med to "billigdresser" i tillegg. Greit nok, da har vi en ekstraekstra hvis de andre blir fort slitt ut. Har ellers fått beskjed om å ta med minst ett klesskift av inneklær (body, genser, t-skjorte, strømpebukse/sokker, og bukse) og det må vi passe på å bytte ut etterhvert som tingene blir brukt. Kjøpte en del ullklær i går, hørt at det er greit dersom de bruker ull under uteklærne når det blir kaldere ute, og poden blir fort klam på bena hvis han bruker bomull i uteskoene sine.

Regner jo med at vi raskt får beskjed dersom de i barnehagen mener han mangler noe vesentlig....også blir det en bratt læringskurve tenker jeg, neste år går innkjøp av sånne ting uten at vi trenger tenke over det engang :)

Jeg har kjøpt 2 sett med regntøy på salg og 2 sett gummistøvler. Synes jeg var litt lur for jeg kjøpte det ene settet støvler og regntøy et nr for stort (det hun skal ha hjemme). For da tenkte jeg at vi har det som reserve her hjemme til de gangene vi skal ut i regnvær her og så har hun det som passer best i barnehagen. Og til våren, evt neste høst kan hun ha det som er litt stort nå med i barnehagen. På den måten er det uansett ikke bortkastet.

Av dresser har vi kjøpt på salg en reimadress som blir hoveddressen og så har vi arvet en pent brukt dress som vi kan ha som hjemmedress og evt reservedress.

Synes det er godt å ha 2 sett så jeg slipper å bære så mye fram og tilbake, og også greit å vite at vi har reserve i tilfelle det skulle skje at vi ikke rekker å få det tørt til neste dag.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...