Putte i blåbærskogen Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Det virker som om de små som ligger på eget rom har lengre soveperioder om natten og at de ikke mates like ofte som de som ligger hos foreldrene? Altså at de nattavvenner seg selv i større grad? Tenker også på de helt små. Har flere venninner som har hatt nyfødte som sover 6-7 timer sammenhengende om natten, og felles for disse er at de sover på eget rom. Noen som har flere barn som har prøvd begge deler og kan komme med noen erfaringer? Tanker? Synspunkter?
epla Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 Hos oss hjalp det i alle fall veldig på nattesøvnen da snuppa flytta inn på eget rom. Ved ca tre måneders alder ble det bare flere og flere oppvåkninger og nattemåltider, noe jeg ble utrolig sliten av. Hun var sulten, ingen tvil om det, og jeg ammet ca hver andre time hele natta. Fikk råd fra HS om å flytte henne dersom vi hadde anledning til det, så da hun var litt over fem måneder ble det eget rom på henne. Nå angrer vi bare på at vi ikke gjorde det tidligere - syntes nemlig hun var litt for lita da HS foreslo det. Forskjellen er virkelig som natt og dag! Hun sover mye bedre og mer uforstyrret, og det gjorde hun fra første kveld. Fra å amme fire-fem ganger om natta er vi nå nede i ett, maks to måltider. Jeg føler meg som et nytt menneske! Jeg var skeptisk i utgangspunktet, hadde ikke lyst til å flytte henne så tidlig. Men hun ligger på rommet ved siden av, vi har dørene på gløtt og jeg har i tillegg babycallen på nattbordet.
Elsker jenta si<3 Skrevet 5. august 2009 #3 Skrevet 5. august 2009 Funket til os også.. Jenta vår er 10 måneder,og vi flyttet henne rett og slett av hensyn til oss som foreldre,for hun hadde perioder på 2-3 timer om natten hvor hun var våken og skrek,så vi var helt utslitt. Men nå når vi har flyttet henne,sover hun både til 6,7 og 8 uten at hun våkner=)
allegodetingertre<3 Skrevet 5. august 2009 #4 Skrevet 5. august 2009 jenta mi er 3,5 mnd. Søvnen hennes på natta har bedret seg veldig etter at hun rundet tre mnd, da stabiliserte det seg raskt til kun èn oppvåkning om natten. Men, hun snorker så ekstremt innimellom, så jeg slet med å få sove, hehe... så i natt la jeg meg på madrass i stuen, og hva skjedde? Snuppa sov til laaaangt utpå morgenkvisten:) Håper det ikke var et engangstilfelle:) jeg har i alle fall flyttet inn på stua enn så lenge:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå