Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Hva kan jeg bruke for å rense den? Utenom sånn Sun maskinrens som jeg synes er altfor dyrt for fattige meg Finnes det noe man vanligvis har i hjemmet som kan brukes? Vet at man kan bruke eddik eller klorin for å rense vaskemaskin, kan man kanskje bruke det samme til oppvaskmaskin? Blir kjempeglad hvis noen kan komme med noen tips til meg
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 HÆ altfor dyrt med maskinrens? Mener jeg kjøpte oppvaskmaskinrens på tilbud til 20 kr her en dag, 19.90 el no.. eller 29.90 men ikke mer enn 30 kr max.. men er ganske sikker på at det var 20 på ica.. det er da ikke dyrt.. vet at vaskemaskinrens er noe dyrere men der får du jo med 3 tabletter så det blir jo 80 for en pakke delt på 3 ganger da.. Men mener at sånn maskinrens for oppvaskmaskin ikke skal være dyrt altså.. ville ikke eksperimentert med klorin osv.. Men det er meg da..
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #3 Skrevet 5. august 2009 Om du har brukt hurtigvask programmet på maskinen noen ganger kan det komme vond lukt, i hvertfall hos meg... Da tar jeg en vanlig oppvaskmaskin tablett og setter maskinen på det lengste programmet. Etter på lukter det godt av maskinen... Verd et forsøk
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #4 Skrevet 5. august 2009 Takk for svar Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke har sjekka pris på Sun maskinrens, men jeg bare regna med at det var samme pris som den svindyre rensen til vaskemaskinen. Men om det ikke er tilfellet så skal jeg jammen meg ut å handle med en gang Ellers må jeg bare legge til, som hun ene her spurte om, at jeg aldri har brukt hurtigprogrammet,så det kan ikke være det som har laget vond lukt heller. Jeg får prøve meg på en maskinrens da, og se om d hjelper HI
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #5 Skrevet 5. august 2009 Det er jo sånn reklame på tv nå om sånn oppvaskmaskinrens? har ikke prøvd den selv, men er kansje verdt forsøket.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #6 Skrevet 5. august 2009 Hva med å sjekke filteret for matrester? Det kan jo hende det er det som er problemet... Ellers har jeg hart at du kan sette på en tom maskin med jif sitron skurekrem for å fjerne lukten. Ikke prøvd det selv, men det er kanskje verdt et forsøk...?
Marsmammaen:) Skrevet 5. august 2009 #7 Skrevet 5. august 2009 Hei HI =) Vi hadde også sur lukt av oppvaskmaskinen og fikk ett tips (hos en oppvaskmaskinselger faktisk... hihi) om å kjøre maskinen på grytevask og bruke pulver og ikke tabeletter. Dette fordi det er høyere temperatur i grytevasken og tabeletter har også en tendens til å ikke løse seg helt opp. Vi prøvde dette og lukten gikk faktisk bort! Det hjelper også på å åpne maskinen med en gang den er færdig. Å skylle alt man setter inn godt er også ett triks, for da blir ikke maskinen full av matrester og sufs... Lykke til med luktbekjempelse=)
Silje_vanilje Skrevet 5. august 2009 #8 Skrevet 5. august 2009 Hadde samme problemet, grunnen var rett å slett at jeg hadde brukt billige vasketabletter i oppvaskmaskinen. Brukte sun maskinrens, den kostet nesten 80 kr, Aldri sett dem billigere enn det. Men etter det er iallefall den vonde lukten vekke, og aldri mer skal jeg bruke billige vasketabletter..
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #9 Skrevet 5. august 2009 Et gammelt husmortriks er å helle et par poser sitronsyre inn i tom oppvaskmaskin og kjøre en vask. Det er billigere enn Sun maskinrens ihvertfall - og fåes kjøpt i matbutikker med godt utvalg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå