Abracadabra Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Bare et lite forslag - det er helt naturlig og helt OK at vi ikke liker de samme navnene alle (selv om det jo kan virke sånn av og til, hehe), men personlig synes jeg det er litt vel frekt å si rett ut at du synes at en annens navneforslag er feks "grusomt"... Det går selvfølgelig an å si at man ikke liker et navn, men hold de mer ekstreme superlativene for dere selv...ALLE kan ikke hete Emma! (selv om det jo er et flott navn!) Ikke meningen å provosere, altså, men å velge navn kan være vanskelig nok...!
Rampongi Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 Enig med deg, og jeg håper heller ikke at alle skal hete Emma, for det liker ikke jeg
Abracadabra Skrevet 6. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2009 må jo innrømme at jeg lurer fælt på hva for noen fantastiske, uangripelige navn de har på sine barn, de som uttaler seg så negativt om andres forslag! ;-)
Rampongi Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 hihhii, kanskje de ikke har barn enda, er vel enklere for oss som ikke har fått enda mener jeg å hakke litt, enn de som har fått.. Men ikke vet jeg.
monca*84*j12 Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 Jeg sier rett ut at jeg fks syntes et navn er grusomt eller stygt og fælt. Det er jo ikke snakk om at det er personlig ment! Alle har som du sier forskjellige meninger, og for meg er noen navn så belastede at de blir grusomme. Jeg regner jo heller ikke med at alle liker "mine" navn heller....Dette er jo en navne debatt, så jeg syntes man må tåle at navnet blir analysert i stykker, om man ber om andres synspungter... Jeg har selv bedt om synspungter og fått slengt begreper som "kustygt" osv etter meg. Bryr jeg meg? NOPE... Er jo ikke nødvendig og være hårsåre.. Det vil alltid finnes noen som syntes at navnet du velger er gruuuusomt, men det vil jo også alltid finnes mennesker som syntes det er nydelig... lykke til med valgene=)
Abracadabra Skrevet 6. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. august 2009 hehe "kustygt" var et av de flotte adjektivene jeg så i en tråd som provoserte frem innlegg fra meg...har faktisk unngått den verste kritikken selv, så langt...! jeg bare synes det går an å si at man ikke liker noe, uten å gå SÅÅ grundig til verks. selv er jeg også tykkhudet, men det er jo ikke alle som er det?
Miranda har født :-) Skrevet 6. august 2009 #9 Skrevet 6. august 2009 Haha Jeg syns det er greit at enkelte skriver akkurat sin mening om navnene. Selv pleier jeg å skrive at dette navnet liker jeg ikke, men hvis det er et navn jeg er VELDIG imot.. Men jeg syns det er bra at folk sier sin mening, dette er en debatt!
Synnøve_Solbakken Skrevet 6. august 2009 #10 Skrevet 6. august 2009 Begrepet "kustygt" får jeg ta på min kappe... Et ord jeg bare ikke klarer å la være å bruke. Jeg har sagt det før (kommer sånne innlegg om at vi må være snille med hverandre i ny og ne), og jeg sier det igjen, man må ta svarene med en klype salt!! Selv om jeg syns mange navn er kustygge og vel så det, så skjønner jeg jo veldig godt at mange ikke liker samme navnene som meg! Vi er da voksne mennesker, og må tåle at folk har ulike meninger, jeg syns det bare gjør Navnedebatten mer spennende. Jeg savner anonymknappen her, da gikk det ofte hett for seg, og jeg fikk meg en god latter. Nå er det ganske døllt i forhold. Moralen er (etter min mening) at hvis du spør må du tåle ærlige svar!
Rampongi Skrevet 6. august 2009 #11 Skrevet 6. august 2009 joda, du har sikkert rett i det. Jeg kommer ikke til å legge ut navn og spørre om hva folk synes, men det er ikke fordi jeg er redd for at folk skriver at navnet er grusomme, men mer det at jeg faktisk gir katta i hva folk synes og det kommer ikke til å påvirke navnevalget vårt hva folk synes. Så når man først spør, må man tåle ærlige svar. Men en grad av manerer skader jo aldri
Abracadabra Skrevet 7. august 2009 Forfatter #12 Skrevet 7. august 2009 det var bare det som var min tanke også, at man skulle huske på manerene...that's all!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå