Gå til innhold

Trygve får en lillebror

Anbefalte innlegg

Og vi sliter med navn... ;) Vi er nokså uenige om hvilke navn som er fine, for å si det mildt. De to navnene vi bege er bittelitt på glid med, men dog ikke helt overbevist, er Jens eller Tormod. Hva synes dere om dem? :)

(Tar jo ellers gladelig i mot andre forslag, men kan nesten ikke skjønne at det finnes noen navn vi ikke har vært igjennom nå... :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140468560-trygve-f%C3%A5r-en-lillebror/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve er så flott! Jeg synes Tormod og Trygve ble kjempefint sammen =)

Ellers noen forslag jeg synes blir knall med Trygve (skjønt dere har sikkert vært igjennom dem før...):

Olav

Ola

Erik

Eirik

Einar

Eivind

Sigurd

Sigbjørn

Sigmund

Gudmund

Lars

Anders

Håkon

Hallvard

Torstein

Tollef

Øyvind

Mange fine navn =)

Tusen takk, vi er veldig fornøyd med navnet hans. Det er oppkalling, og for meg satt det langt inne den gangen for jeg synes det var litt vel traust. Nå kunne han jo aldri i verden hatt et annet navn! :)

Torstein er faktisk min favoritt, men foreløpig nekter samboern plent (har visst noen dårlige assosiasjoner med det navnet).

Ellers er mange av navnene opptatt, vi er midt i en utrolig stor gutteboom både blant slekt og venner så alternativene blir færre og færre for hvert år og gutt som kommer... ;)

Trygve er kjempefint !!!! :)

Jens syns jeg også er fint.

Liker Tormod, men det er et veldig mørkt navn og ganske tungt.

Syns Torkil er finere variant med Tor-.

Tallak og Tarjei er noen andre på T som jeg liker.

To til som falt meg inn og som passer til Trygve: Bård og Aslak

Annonse

Takk! :)

Ser vi har ganske lik smak, jeg synes også Tormod er litt "mørkt" - det er samboern sin favoritt. (Og han skjønner ikke hva jeg mener med mørkt, så det var godt å se det er flere, hehe..)

Jeg synes Torkil er knallfint og sammen med Torstein er det en klar favoritt, men samboern har hittil nektet helt, enda jeg har prøvd å lansere det flere ganger i håp om at han har glemt... ;)

Bård har jeg litt dårlige assosiasjoner til. Aslak liker jeg godt, men der er heller ikke samboern enig... Kanskje jeg må prøve det noen ganger til og...

Flott navn! Vurderer Trygve selv etter min morfar, men vet ikke kjønn enda så navnedebatten får vente litt her i huset. :)

Har de andre to i familien også (onkel og lillebror), men ville ikke valgt noen av dem til junior. I tilfelle måtte det blitt Jens, men i et dobbeltnavn.

Hva med for eksempel Anton, Johan eller Harald?

"prøvd å lansere det flere ganger i håp om at han har glemt"...

hahaha :)

Veldig mange av de navnene med -ve ending som er fine: Sigve, Yngve... , men dere har jo en Trygve allerede,så det var liten hjelp til dere. :) Avsporing...

Skjønner dere har vært igjennom hele navneboka! Torstein er veldig fint det også. Lysere enn Tormod.

Dere har vel sett på sett på disse også? Syns disse er fine:

Torgeir

Erlend

Øyvind

Bjørnar

Gaute

Vegard

Sturla

Amund

Håkon

Sivert

Brynjar

Ådne

Trygve er nydelig =) Har også tenkt på det når vi ventet guttene våre, hadde en kjempegrei grandonkel som bodde i nabohuset som het Trygve :) Han hadde allerede et barnebarn som var oppkalt, så vi brukte det ikke. Men kunne vurdert det igjen til en evt nr 3.

Liker Jens godt :) Ikke så glad i Tormod, svigermor ville at barna våre skulle hete det eller Torbjørn.

Vebjørn

Håkon

Johan

Peder

Sigurd

Johannes

Gustav

Håvard

Torgeir

Erlend

Erling

Eirik

(har ikke lest de andres forslag tilfelle alle er nevnt fra før)

Annonse

Gjest Antarctica

Syns begge forslagene var flotte jeg!

Hvis du syns det blir for likt med samme forbokstav, Tormod og Trygve, så kanskje Hermod og Trygve passer fint.

Ellers syns jeg Trygve og Anders høres ut som to kjekke gutter.

(Jeg kjenner en som har to sønner ved navn Sigve og Trygve. Det syntes jeg ble helt komisk fordi de ligna veldig - styr unna Sigve!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...