Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #1 Del Skrevet 5. august 2009 Hei! Jeg er en gravid bussfører, med to spontanaborter fra før. Nå er jeg i 18. uke og alt synes å være som det skal. Problemet er at jeg er kvalm, og holder på å spå når vindusviskerne på bussen går frem og tilbake. Jeg føler meg også trøtt og ukonsentrert. Jeg er også redd for å bli smittet av svineinfluensa, fordi jeg selger billetter og derfor må ta i andres penger, noe som kan føre til smitte. I rusjtrafikken så står det folk veldig nær meg, og hver gang noen nyser så får jeg hetta (Det var jo en hel buss som ble smitta en liten stund tilbake, ungdommer på leirtur... var det 36 som satt i den bussen?). Det er vanskelig å beskytte seg for smitte, men det er heller ingen bevis på at noen er smittet så klart. Jeg har vurdert å snakke med sjefen om å få andre oppgaver, pga kvalme og mangel på konsentrasjon osv, men dette tilbudet er begrenset. Kjæresten min prøver å overtale meg til å sykemelde meg, så jeg har bestilt time hos legen. Hva synes dere? Er det amoralsk av meg å bli sykemeldt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140468454-gravid-bussf%C3%B8rer/
koala Skrevet 6. august 2009 #2 Del Skrevet 6. august 2009 Gratulerer med graviditeten og at alt ser bra ut! Jeg ville helst slippe å kjøre buss med en sjåfør som ikke er konsentrert men kvalm og sliten Husk du har et stort ansvar for passasjerene og andre i trafikkbildet. Tror nok ikke legen har problemer med å se det. Ville sjekket med arbeidsgiver om tilrettelegging først og hvis det er vanskelig ville jeg snakket med legen. Enten bør du sykemeldes eller gå på svangerskapspenger (ingen forskjell for deg, det beregnes og brukes likt). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140468454-gravid-bussf%C3%B8rer/#findComment-140472713
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå