Collette Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Noen som kan dele sine erfaringer? Holder på med det her i gården og hadde første natt i natt. Hadde tenkt å holde igjen melka til klokka 6, men kapitulerte 05.40. Det kan vel ikke spille så stor rolle? Han pleier å våkne 21, 02 og 05 for mat. Tenker å kutte ut 02-måltidet og drøye 05-måltidet til klokka 6. Tenkte å beholde 21-måltidet, for det er ikke noe stress, siden vi selv er våkne da. Men det er kanskje dumt? Han er 6,5 mnd og småspist på dagtid. Håper at nattavvenning vil hjelpe på det.
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 5. august 2009 #3 Skrevet 5. august 2009 Jeg ville kanskje heller gitt kl 02 enn kl 21, så ikke det blir så lenge mellom hvert måltid. Jeg har også en svært småspist kar som vil ha mye pupp om natten. Jeg er spent på å høre hvordan det går med dere!
epla Skrevet 5. august 2009 #4 Skrevet 5. august 2009 Snakket med HS om nattavvenning på 6-mndskontrollen i går. Snuppa våkner som regel ca 23 og 03 for amming. HS anbefalte å kutte ut 23-måltidet først, hun mente hun ikke trenger mat så tidlig etter leggetid (sovner ca 20). Pappaen skal få i oppdrag å bysse litt og tilby vann og smokk da. Etter hvert håper vi å kutte ut 03-måltidet også. Snuppa er også småspist på dagtid. Så kanskje kan dere prøve å kutte 21-måltidet først? Det blir jo ikke mer søvn på mor i første omgang da.... Men det blir forhåpentligvis bedre etter hvert!
Collette Skrevet 5. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2009 Hmm.. Ja, det er kanskje ikke så dumt. Jeg vet at han klarer seg uten mat 7-8 timer, for mange ganger tar han bare noen sup for kosens skyld og sovner igjen med en gang. HS her er veldig streng på at når de runder 6 mnd, så trenger de ikke mat om natten og at en streng nattavvenning er nødvendig fordi babyer ofte får for lite søvn.. Satser nok heller på light versjonen jeg.
*tvillingjentene* Skrevet 6. august 2009 #6 Skrevet 6. august 2009 Vi nattavvente i sin helhet, så her er det ikke mat mellom 19 og 06 lenger. Det hjalp veldig på dagspisingen. Gjør man det ikke fullt og helt tror jeg nok babyen kan bli litt forvirret. At de får mat noen ganger når de våkner men ikke alltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå