Gå til innhold

Skifter dere bæsjbleie på natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 1 år har i det siste bæsjet i bleien på natta (kjenner det lukter når jeg er inne å ser om han på senkvelden). Han sover godt hele natta. Bør jeg ta han opp for å skifte bleie eller la han sove? Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det synes jeg at du bør gjøre. Hvis ikke kommer det til å bli ekstra vanskelig å få vekk dagen derpå også.

Det har ikke skjedd ofte hos meg, men luretrikset er å slå på minst mulig lys og å være så forsiktig som mulig for at de ikke skal våkne ordentlig:-) Men det er kanskje ikke så lett.

Skrevet

Hadde utan tvil skifta.

Lille har så sart hud at ho tåler ikkje 10 min med skittbleie ein gong. Korleis ho hadde sett ut etter ei heil natt tør eg ikkje tenke på...

Skrevet

Hadde nok skifta jeg også, siden lillemann blir veldig fort sår hvis han går for lenge med bæsjen. Nå har han omtrent aldri bæsjet på natta da, så har ikke vært i den situasjonen noe særlig.

Men vil anbefale minst mulig lys ved skifting og ikke noe prating, så kanskje han ikke våkner så mye.

Skrevet

Jeg gjør alltid det i hvertfall : ) Vil ikke at hun skal ligge i det natten i gjennom, hun får lett utslett. Samtidig synes jeg det er ekkelt å evt la henne ligge sånn...: )

Skrevet

Jenta mi har også bæsjet noen ganger om natten. Som regel har det skjedd etter at vi har lagt oss, så da har vi ikke merket det før dagen etter. Var engang jeg merket det før jeg la meg, men da lot jeg henne bare ligge med det. Hun har ikke veldig sart hud, så hun ble ikke sår. Grunnen til at jeg gjorde det var at jeg vet at dersom hun blir vekket er det helt håpløst å få henne til å sovne igjen. De få gangene det har skjedd at hun har våknet har vi brukt 4-5 timer på å få hun til å sovne igjen. Og da tenker jeg det er bedre for henne å ligge med bæsjen der en sjelden gang i og med at hun ikke er plaget av det og ikke har spesielt sart hud.

Skrevet

Ja, helt klart. Huden blir lett sår når avføring får lov til å ligge på stumpen, så skift bleie på natten óg er mitt råd!

Skrevet

Hva kunne du tenke deg ble gjort om det var du som lå der..?

Selvfølgelig gjør man det.

Skrevet

ja.. Og det skjer veldig ofte en gang etter kl 3 på natta hos oss.. Man han våkner av det som oftest

Skrevet

Jeg gjør iallefall d...men d hender heldigvis svært sjelden her..

Skrevet

Har oppdaget et par ganger at han har bæsjet om natta, men jeg har ikke vekket han for å skifte. Har ikke dårlig samvittighet for det. Han blir ikke sår og sover hele natta. Hvis han hadde våknet hadde jeg skiftet bleie.

Skrevet

Her skjer det aldri lenger, har ikke gjort det siden hun ble 6 mnd tror jeg. Men hadde hun gjort det, så ja - definitivt!!

Tenkt deg å måtte ligge i din egen bæsj hele natta da - æsj!!

Skrevet

jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:):):):):):)

Skrevet

Ja, det hadde jeg absolutt gjort. Hadde muligens skifta i senga hvis han sov;) Men orker ikke tanken på at han skal ligge med bæsj i bleien hele natta stakkar.

Skrevet

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa selvfølgelig gjør vi det..... men det er heldigvis ikke ofte...

Skrevet

Selvfølgelig. Ellers blir han forferdelig sår på stumpen. Tenk deg selv å sove i møkk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...