Gå til innhold

norsk/engelsk navn til lillegutt

Anbefalte innlegg

Venter en liten "norskamerikaner" og vi sliter veldig med navnevalget...

Vil gjerne ha noe som kan uttales greit på begge språk - men også gjerne noe som ikke er top 20 hverken her eller der.

Navn vi er så som så enige om som kandidater så langt er

Axel

Nilas

Erik

William (kalles Will til dgl)

James (kalles Jamie til dgl)

blir det "rart" med W (ou) og J (dj) i Norge ? vil jo ikke at ungen skal kalles jæims...:-)

Synspunkter og forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140467972-norskengelsk-navn-til-lillegutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville droppet James.. Ellers funker de andre fint. Nilas er kult!! Jeg liker veldig godt Silas:) William er et godt brukt navn i norge, så ser ikke at det kan bli et problem. Vi uttaler det bare med V vi:)

Andre:

Nicholas

Adam

Silas

Benjamin

Gabriel

Caleb

Cedrik

Eliah

Jakob

Jonathan

Dominic

Ferdinand

Leonard

Theodor

Felix

Jasper

Casper

Philip

Max

Axel- Har en mistanke om at han bli nødt til å si "Axel med x"

Nilas-greit, ganske fint.

Erik- enkelt og fint.

William- Blir lett til villiam-uttale,men det gjør vel lite? Fint navn. Mange som heter det nå.

James-den dj-lyden tror jeg er den værste for norske folk å uttale av de du har her.

Tror ikke mine forsalg er noe bedre enn de du har her,men skriver de likevel... Kanskje du finner noe du liker. Disse går på begge språkene.

Laurence

Freddy

Fred

Edvard*

Chris

Niklas

Isak

Alvin*

Robert

Frank

Sam

Patrick

Troy

Scott

Robin

Morris*

Marvin

Liam

Brian

* =liker dette godt

Noen av de er det stor forskjell på norsk og amerikansk uttale,men vet ikke hvor stor vekt du legger på det?

Erik er kjempefint på alle språk :) dere har vært flinke å finne navn syns jeg! alle var fine!

men for å slenge ut et annet forslag - hva med Gunnar? helt vanlig på norsk, går helt fint av på engelsk - har til og med hørt at det er i topp hundre i USA av en eller annen grunn ;-)

måtte bare, sorry! ;-)

Annonse

William er kjempepent :) Uttales vel Vil-i-am på norsk, hvertfall det jeg sier :)

Nicholas

Theodor

Maximilian - Dette heter sønnen min :) Kan kalles Max

Liam

Lucas

Nathaniel - Kan kalles Nate, Nathan..

Sander

Oliver

Oscar

Julian

Emil

Emilian

Dennis

Michael

Kevin

Devin

Mike

Martin

Magnus

Mine engelsk/norske gutter heter Nicholas og Philip. Vi valgte navn som ble uttalt likt på begge språk. I tillegg har de noen mellomnavn som bare "måtte" bli med, men de bruker vi ikke til daglig.

Axel, Erik, Oscar og Felix er eksempler på andre navn i den kategorien med navn som uttales likt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...