Gå til innhold

Hjelp?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen.

Har et problem og håper å slippe å måtte bestille time hos fastlegen igjen for å få svar på spørsmålet.

Da jeg var hos legen for å registrere graviditeten leverte jeg også inn urinprøve. Fikk svar tilbake at jeg hadde en klamydiainfeksjon også fulgte det med en resept for AZITROMAX. Før jeg skulle ta den sjekket jeg for sikkerhetsskyld anvisningen som følger med og der stod det at gravide skal ikke ta tabelettene.

Syns det var veldig rart siden legen visste jeg er gravid... Noen som vet hva jeg skal gjøre?

Fortsetter under...

ring til legen/legekontoret i dag, og spør om du skla ta tablettene til tross for at du er gravid, eller om han har glemt av at du var gravid når du ble gitt resepten. I følge felleskatalogen ville jeg ikke tatt disse uten å ha vært helt sikker.. De frarådes bruk hos gravide. Men du må kontakte en lege som sagt!

fant mer her ja..

fra helsebergen sine nettsider:

Kva med graviditet? Kan klamydia skade fosteret?

Nei, fosteret kan ikkje bli smitta med klamydia. Klamydiainfeksjon hos mor kan heller ikkje skade fosteret på annan måte i løpet av svangerskapet. Du kan få behandling med antibiotika sjølv om du er gravid, men då må du få ein annan type antibiotika. Under fødselen kan barnet bli smitta med klamydia og barnet kan få ein augekatarr eller lungebetennelse, det er difor viktig at mor blir behandla før fødselen.

Men det står også at det er viktig at infeksjonen blir behandlet før fødselen, fordi det kan smitte til barn gjennom fødselskanalen. Blant annet kan chlamydiabakterien forårsake en nasty lungebetennelse. Så bare ta kontakt med legen, så får du kanskje en annen type antibiotika:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...