Gå til innhold

Noen som kan roe meg ned litt??

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta KS om 2 uker, grunnen til det er at jeg venter tvillinger og begge ligger i seteleie, de vil visst ikke snu seg..

Nå driver jeg og forbereder meg meg til KS for jeg syns det høres ekkelt ut:(

Jeg er pissredd for spinalbedøvelsen og kateteret:/

Får bedøvelses gel med kateteret og har hørt det ikke er så ille, og at spinalbedøvelsen heller ikke skal være så vond men jeg klarer ikke roe meg ned:S

Hallo!!!! Har jo fødet vaginalt så er jeg redd for dette liksom..

Hadde en ganske hard, lang og vond fødsel sist og jeg overlevde det..

Noen sier man er på beina fort etter KS og var så mye sprekere og finere i formen etter KS enn de som hadde født vaginalt.

Jeg hadde masse energi og var på beina med engang etter fødselen uten noen andre plager enn litt svie når jeg var på do.

Uff jeg surrer litt men nå som det nærmer seg KS så vil jeg gjerne at noen kan komme med trøstende og oppmuntrende ord sånn at jeg ikke får totalt panikk når dagen kommer:O

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140467203-noen-som-kan-roe-meg-ned-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei..det går kjempefint. jeg grein meg til kateteret til etter spinalen var satt..jeg fikk totalt angst..du burde prøve,det er egentlig ikke noe å være redd for.men nervene mine var i høyspenn og klarte ikke roe seg. spinalen syntes jeg var ille bare fordi jeg er så kilen..de trykte på sidene for å finne riktig sted..all klemminga gjorde meg megakilen, men det var jo ik spes vondt. ta det med ro vennen. Lykke til med tvillingfødsel<3

jeg har hatt 2 keisersnitt før. En hastekeisersnitt og en som de kaller katastrofe keisersnitt. Det var veldig dramatisk sist,hvor det var snakk om liv og død til begge . Både meg og babyen. Nå skal jeg ha mitt 3 planlagt keisersnitt.og gruer meg helt sykt. Selv om jeg vet hva kommer det til og skje og hvordan de gjør det osv. Men jeg er på nervene, det er nå 1 uke til jeg skal inn.

Disse argumentene har jeg til og overvinne redsel:

- at mamma er med meg på operasjonen og holder meg i hånd og trøster meg underveis.

- jeg får sett den lille med engang

- at operasjonen varer ikke lengre enn 30 minutter så er alt glemt.

-at jeg er frisk og ung kvinne at jeg klarer dette og at jeg kommer meg fort.

som min jordmor sa: Det kommer til og gå bra med deg:) Ingenting er i veien med deg og kroppen din til at det ikke skal gå bra.

Du er frisk kvinne som har overhode ingen komplikasjoner så dette kommer til og gå helt fint.

Jeg som sakt gruer meg likevel,spesielt når tiden nærmer seg nå,men må tenke positivt.

Det blir deilig og bli ferdig med det og sitte med den lille og kose seg.

Har du samboer eller mannen din som kan trøste deg,spør gjerne han av og til som jeg gjør ; tror du det vil gå bra ? Du kan gjerne gjøre det mange ganger når du selv ikke er helt trygg. Det hjelper og bearbeide redselen ,slik gjør jeg det.

Jeg kan trøste deg med det og at jeg skal også ha keisersnitt som deg og at vi er i samme båt :)

Og at dette vil gå bra med oss begge:)

Og at på selve operasjonen har de kontroll over oss og vår kropp. Og alt skal gå bra:)

Alle klarte det før oss ,dette klarer vi og.

tenk deg jeg har hatt 2 slike keisersnitt,men likevel gruer jeg med og fryktet men med slike argumenter så blir man tryggere på seg selv,og

klarer og tenke positivt og ikke minst tenke på det så mye selv om det er ikke lett og selv om man tenker på det av og til.

Jeg ønsker deg masse masse lykke til fra hjertet mitt :)

Vi er sterk! vi klarer dette!!!

klem :)

Jeg spurte om og få kateter etter spinalen og kan vel få det men det endel som blir med under keisersnittet og jeg vil ikke "skreve" foran alle sammen så jeg tar det før jeg går opp til operasjonsrommet:)

Ja jeg tror nok spinalen kan virke vondere når man ser den, sånn er det med alle sprøyter og sånn, kanskje jeg skal ta bind for øynene hehe:P

Jeg skal prøve og ta det mest mulig med ro kanskje det hjelper.

Jeg har en veldig rolig og grei mann som jeg vet er der hele tiden og støtter meg hele tiden, bare og kunne holde hånden hans vil være en stor hjelp:)

Så får jeg vel også tenke at vaginal fødsel er tusen ganger vondere...

Tusen takk for svar og lykke til til dere og:):):)

Når du kommer inn i operasjonsalen og blir gjort klar,så får du fort opp en skjerm,så ingen kommer til å se kateteret blir plassert. og spinalen ser du heller aldrig pga at du sitter hele tiden med ryggen til..om du ikke snur deg helt rudt for å se bordet med det rare på da..hehe.. går så bra atte:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...