coscos Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 I dag var jeg på tidlig UL på Riksen. Etter litt frem og tilbake, fikk jeg "kranglet" meg til denne timen (gynekologen min er fremdeles på ferie, og fastlegen min hadde skrevet feil på rekvisisjonen til sykehuset). Veldig spent på hvordan det skulle gå i dag. Jeg har ikke hatt noen særlige symptomer på at jeg er gravid (bortsett fra uteblivende mens, og det er vel et sikkert tegn i seg selv...), og denne gangen har jeg heller ikke hatt noen blødninger som bør være positivt. Men, likevel, med habituelle aborter bak meg, så er det bestandig en snikende mistanke som ligger i bakhodet. Jeg møtte en hyggelig lege, som "glemte" seg og tok me gi hånda (de skal unngå dette nå på grunn av svineinfluensaen) og hørte på min bakgrunnshistorie. Så var det rett til undersøkelsesbenken, og med en gang så fant hun fostersekken, og inni der, et bittelite embryo på 13,4 mm og med et fint bankende hjerte. Hun sa jeg var helt i rute, og alt så fint ut. Jeg var utrolig lettet, og veldig glad over å faktisk få det bekreftet, at nå er jeg gravid på "ordentlig" :-) Så, sprekkeferdig av stolthet, sendte jeg melding til familien, så nå er det offisielt (i hvertall til nærmeste familie og venner, selv om jobben ikke vet det ennå), selv om det er tidlig. Da jeg satt i bilen for meg selv før jeg skulle hente lille M i barnehagen måtte jeg bare stoppe opp litt. Tårene kom pressende på. Tror det gikk opp for meg at jeg igjen har vært så heldig å bli gravid, og at en liten person nå har tatt bolig inne i magen min. Jeg lot tårene trille fordi det er gledestårer, og jeg synes det er så godt å se at dette setter i sving så store følelser inne i meg. Jeg er helt klart klar til å bli mor igjen :-) Ble langt dette her, men hadde behov for å lufte litt tanker :-)
Gjest Sensitiv er gravid! Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 Så hyggelig å høre! :-) Helt herlig å se den lille med bankende hjerte - og se at alt er i orden! Jeg kjenner meg godt igjen. Synes det var veldig stort med tidlige UL. Og her har det også vært mange gledestårer over at jeg er så heldig å være gravid :-)
Des09-baby Skrevet 5. august 2009 #3 Skrevet 5. august 2009 Gratulerer Jeg kjenner jeg blir rørt av å lese det du skriver. Hormonene danser i kroppen hos meg så det skal vel ikke mye til, men slike solskinnshistorier er så godt å høre. Ønsker deg masse lykke til fremover.
moomy venter nr 2 Skrevet 5. august 2009 #4 Skrevet 5. august 2009 Så godt å høre! Fint at det går så bra med både deg og den lille " spiren ". Jeg har kontroll hos legen først i neste uke og har foreløbig ingen avtale om hverken tidlig ul eller duo osv. Føler nesten at jeg er litt dum som ikke har ordnet dette, men tenker at jeg venter til jeg har snakket med legen. Har hvert veldig fornøy med henne tidligere og har full tillitt. Så da er det vel bare og krysse fingrene;) Lykke til videre og nyt hvert øyeblikk!!!!! Hilsen
Sweet tooth Skrevet 5. august 2009 #5 Skrevet 5. august 2009 Så koselig Coscos, gratulerer!! Ble veldig glad på dine vegne da jeg leste dette. Godt å ha overstått en så viktig milepæl i graviditeten. Dette går bra! Lykke til videre! Beste ønsker fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå