Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 Går på antibiotika pga. brystbetennelse. Et par dager etter jeg startet fikk gutten min ganske kraftig trøske (hadde ikke tidligere) som jeg regner med er relatert til antibiotikaen. Kan jeg håpe på at den forsvinner når jeg er ferdig med kuren, eller er det bare å bestille legetime for resepter på Mycostatin først som sist? Noen som har erfaring med dette?
Lillefisk Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Hva er trøske? Gutten min fikk vondt i magen når jeg gikk på antibiotika. Trenger ikke nædvendigvis være antibiotikaen som gjør det men jeg håper det var den for nå er jeg ferdig med det og virker som gutten har blitt bedre...
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #3 Skrevet 10. august 2009 Trøske er sopp. Du kan se det som et hvitt belegg i barnets munn - enten på tungen, innsiden av kinnet, innsiden av leppene eller på alle stedene. Trøsken kan smitte over på mors bryst. Da vil det føles sårt og vondt å amme.
camillaen Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Jeg og min baby har vært plaget med trøske flere måneder etter endt antibiotikakur, selv om vi har brukt mykostatin lenge. Anbefaler deg å begynne med den så raskt som mulig!!
lille sprelle Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 man får lett sopp av antibiotika. det er jo lov å prøve noen av kjerringrådene mot trøske først (husker dem ikke, men det er lett å finne ut på nett vil jeg tro).
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #6 Skrevet 20. august 2009 fikk penecillin, fikk sopp. ikke godt. stikker i brystene noen ganger. gikk sånn i noen uker, fordi jeg hadde ikke fått med meg at man kunne få sopp og at det var sånn det føltes.. gutten kaver og griner når han har spist litt, vondt sa legen. men har startet på medesin nå, my.... til han og canesten til meg på brystene. gikk vist ann å amme med det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå