Gå til innhold

eggløsning og eggløsningstester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner ikke ut av de forskjellige metodene på å finne eggløsningen... jeg har kjøpt de engangspinnene til å tisse på, men lurer på om jeg skal jøpe den digitale fra clearblue. noen som har prøvd den og vet hvordan det går for seg?

Har også lest at endel måler temperaturen sin om morgenen...hva ser en etter da?

Forvirret.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med temping, men jeg har brukt både billigtester og CB digital til å finne eggløsning. Begge deler funker bra synes jeg. Det vanskeligste med de billige kan være å tolke dem riktig. Teststreken må være like sterk (eller sterkere) enn kontrollstreken for at testen er positiv. Med den digitale får du klart svar, den er enten negativ eller positiv, du slipper å tolke.

Men skal du bruke testene over mange sykluser anbefaler jeg å teste med de billige. Når du tror du har fått en positiv test, dobbelsjekk med en digital. Da kan du ha den samme pakken med digitale tester i flere måneder (håper jo ikke at du behøver det da!), og det lønner seg. Er dyre greier!

Lykke til!

Skrevet

Jeg både temper og tester. Når det gjelder testene startet jeg med de digitale da jeg aldri klarte å tyde strimlene. Har brukt digitale tester i 2 måneder nå, men også testet med strimmel de gangene den digitale har slått ut positivt. På den måten vet jeg hvordan strimlene skal se ut når det er positiv el. Neste måned er det mulig jeg bytter om.. tester med strimler til jeg tror den er positiv for så å sjekke med den digitale. Håper jo selvfølgelig at det ikke blir noen neste måned men.. hehe

Når det gjelder temperatur måler jeg den hver morgen til omtrent samme tid før jeg står opp (setter på klokka i helga slik at jeg da også måler til samme tid som når jeg skal på jobb).

Temperaturen min varierer stort sett mellom 36,10 og 36,35 før el. Etter el stiger den til 36,60 til 36,85. Dagen før temperaturen stiger har du el.

Visstnok skal temping være den aller sikreste metoden å fastslå at du har hatt el. Eneste problemet er at du ser ikke at du har el før du faktisk har hatt det. Denne måneden fikk jeg først positiv el.test dagen da temp'en steg, men jeg velger å stole på temp'en siden det visstnok er det som bestemmer el. Vi får se.. 6 dager til IKM!

Lykke til med prøvingen =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...