Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 4 mnder har vært med mye og kjørt bil, noe han har likt ganske godt frem til nå. Nå hyler og skriker han, og blir helt vill. Han er jo mer våken og opplagt nå, og det virker som om han plutselig har funnet ut at det er skikkelig kjedelig å sitte bak der. Han titter seg rundt og så er vi i gang. Tror ikke han sitter vondt, for det er jo helt ok å sitte i setet frem til han kommer i bilen. Han er selvfølgelig mett når vi drar. Og jeg har prøvd både når han er trøtt og opplagt, uten at det utgjør noen forskjell. Situasjonen er jo ganske uholdbar, for jeg orker jo ikke å sitte å høre på han hyle mens jeg kjører. Når vi er to, og en sitter med han, hender det at han roer seg. Han har hatt en tendens til å bli veldig sint ellers også når han har vært sutrete i det siste. Tar seg til munnen og sikler mye også. Kan det være tenner som plager han? Men rart det skjer hver gang vi kjører bil.. Noen som har opplevd noe lignende og kan trøste meg med at det går over;)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm...ikke noe moro, nei... Småtten min (snart sju mnd) koser seg stort sett i bil, men når han en sjelden gang skriker til er det bare å stoppe. Han roer seg ikke hvis han først begynner, og jeg blir ukonsentrert og stressa... Stopper ved første mulighet da, ja. Heldigvis sjelden.

Men hvis gutten din skriker hver gang han blir satt i bilen: Har han noen spennende leker å holde på med? Smokk?

Skrevet

Vi har det samme problemet, men det dukket opp senere. Ved 7-8 mnd alder. Her er det vi har gjort:

1) Starte kjøreturen når det er på tide med en lur. Da sover han i 1-1,5 time før han starter opp

2) Vi synger! Favoritten er Har du sett Per Sjuspring danse. Rekorden så langt er på over 60 vers. Da har både mamma og pappa begynt å bli rimelig sprø, men hva gjør man ikke for husfreden? Prøver vi å ta for lange pauser mellom hvert vers, kommer han med et hyl!

3) Er det full krise, må en av oss sette seg i baksetet sammen med ham.

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å sette på en barne-CD i bilen, det liker ihvertfall jenta mi kjempegodt! Barnas Viser nr 1-3, så er kjørefreden i boks selv om turen er lang;)

Skrevet

Hihi, vi har vurdert å spille inn Per Sjuspring på CD og sette den på repeat, for hos oss er det nemlig ikke så mange andre sanger som funker når det er kriiiiiise i baksetet! Han skal være bra sinna før Per Sjuspring ikke gjør susen! :D

Vi tror dessverre vi vil bli enda galere av å høre Per Sjuspring (sunget av oss selv) over&over enn vi blir av å synge det live.

Skrevet

Vi har ikke kjørt så veldig mye bil med mini, men hadde tre 4-5-timers turer på en uke for et par uker siden. Det var ikke spesielt stas. Det var rolig de første par timene, men så ble det bare sutring og hyling. Selv om han ble stuptrøtt klarte han ikke å sovne. Da satt vi i tillegg sammen med han bak, og forsøkte med både fruktmos og melkeflasker uten at det hjalp nevneverdig. Mini er 6 måneder nå.

Skrevet

Dette hørtes og så supert ut! En slik en vil vi kjøpe.

Hvilken Reflex butikk var du på? Eller vet du om en rundt Bergens området som selger? Synes de varierer slik i utvalgene sine.

Ikke jeg som startet tråden, men takker for tipset allikevel:)

Skrevet

vi kjøpte den i Førde. Veit dessverre ikkje om andre som har den, men du kan jo spør i den butikken som e nærmast deg, så kan dei kanskje sjekke det opp for deg? :-) Veit enkelte briobutikker selger tinylove merket og, så kan jo være at dei har? :-)

Lykke til! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...