beggeto Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 Når er det vanlig å slutte med body og hva bruker man i stedet? Regner med at de fleste fortsatt bruker bleier når de slutter med body? Kjøper man truser som passer til å ha uttapå bleine da eller?
Gjest Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 Lurer også.. det finnes jo sånn jente truser til å ha utenpå bleier, eller er det bare sånn pyntegreier til å ha under kjolen? Og hva med gutter? Jeg har jo latt han gå med bukse og genser, uten body, har jo gått greit det også.. men er jo best med body.
Ranveig R Skrevet 4. august 2009 #4 Skrevet 4. august 2009 Tenkte det var vanleg å bruke body fram til ein sluttar med bleie eg? Eldste brukte i alle fall body fram til bleieslutt ved 2 år og 9 mnd. Må dei ha noko mellom bleia og buksa? Har aldri tenkt på at dei treng truse, kanskje med mindre dei skal traske rundt i berre bleia. Då hadde eg gjerne tatt noko utanpå for at det skulle sjå penare ut...
Bunnies by night Skrevet 4. august 2009 #5 Skrevet 4. august 2009 Her sluttet vi med body da lille fyllte ett år(bursdag om våren), da var det enklere å skifte bleie(up and go) på han mens han sto - han hater å ligge på rygg - dermed var det enklere å bruke todelt. Vi har ikke brukt noe utenpå bleia, unødvendig når man har bukse/shorts på synes jeg. Nå som det heller mot høst og vinter blir ullbodyene tatt i bruk igjen, så han slipper tskjorter o.l som sklir opp under dress/regnklær.
skorpi81 Skrevet 5. august 2009 #6 Skrevet 5. august 2009 Det finnes bodyer i større størrelser også, så det er fullt mulig å bruke bodyer til de er rundt 2 år, hvis man vil:-) Laban & Labolina, Name It og Cubus vet jeg har store bodyer. Og når det gjelder Up & Go bleiene, så fikk vi høre fra barnehagen som gutten vår skal gå i, at de ikke vil bruke disse bleiene. (Tungvint for de å skifte på barn med slike bleier).
Ranveig R Skrevet 5. august 2009 #7 Skrevet 5. august 2009 Cubus har til og med bodyar i str 100 så vidt eg huskar, som er litt større enn 3 år ;o) Dei største vi brukte til guten vår var vel str 98 frå Name It.
Gjest Skrevet 5. august 2009 #8 Skrevet 5. august 2009 Lillemann nekter å ligge stille lenge nok på stellebordet til å ta på vanlige bleier, så her går det kun i up and go.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #9 Skrevet 5. august 2009 Har en på 15 mnd og vi bruker både gensere og body. Når hun bare har genser bruker vi ikke truse, bare bleie og bukse. Føler egentlig ikke noe behov for å bruke truse, bleien sitter jo godt på.
Bunnies by night Skrevet 5. august 2009 #10 Skrevet 5. august 2009 ja- veldig greit å bruke bodyer når heller mot senhøst/vinter og det blir kaldt:) Ellers synes jeg ikke det er noen fordel med bodyer etter barna begynner å gå - mye enklere med todelt. Ja, jeg har også hørt at det er flere barnehager som kun vil bruke vanlige bleier. Vår barnehage sier at det er helt greit med up and go så lenge barna er vant til å stå når det skiftes bleie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå