Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har ett lite spm ang. en ansatt i bhagen til min datter. Jeg vet (100%) at hun går inn i private papirer og sjekker økonomien til foreldrene og så favorittiserer barna til de som har god økonomi...

Jeg er klar over at det kanskje er lett å få "favorittbarn" når man arbeider i en bhage, men jeg synes ikke det er ok at det går utover andre barn.

Kommentarer??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140465826-urlig-barnehagetante/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jamen, hvilke opplysnninger en bhg-ansatt har tilgang til? Og hvordan får hun tak i dem?

Vi har veldig god økonomi, men har fått masse tull servert fra personallet :)

I ditt tilfelle så klart er dårlig gjørt. Snakk om dette med andre foreldre eller foreldreombud.

Annonse

Det er vel bare å sjekke skattelistene hvis man lurer på hvem som har god økonomi og ikke. Men hvorfor skulle det ha noe å si for hvordan man behandler barna? Jeg har jobbet i barnehage selv og ja, man får ofte noen favoritter. Av den enkle grunn at kjemien stemmer bedre mellom noen mennesker enn mellom andre og det gjelder også barn.

Men det betyr ikke at man forskjellsbehandler barna. Man er voksen og profesjonell og behandler alle rettferdig og ordentlig!.

Det er likevel ikke sikkert at alle behandles helt likt til enhver tid, det kan være grunner til ting du ser og opplever som forskjellsbehandling.

Barn er forskjellige og har ulike behov og kanskje har du misforstått en situasjon og tolket det til at et barn favoriseres fordi foreldrene har god økonomi, mens det i realiteten ligger helt andre grunner bak.

F.eks kan jeg nevne at da jeg jobbet i barnehage var det et av barna som hadde en vanskelig hjemmesituasjon en periode og dette gjorde at h*n hadde behov for mer voksenkontakt og omsorg enn ellers i en lengre periode. Tilfeldigvis var nok dette et av barna som kom fra et hjem med veldig god økonomi og dermed var det kanskje noen som trakk sine konklusjoner utfra det de så.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...