Gå til innhold

Trenger noen tips her:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 2,5 mnd som ikke er glad i mme ( han var ikke noen fan av morsmelk heller så mistet melken ganske raskt,)

Vi sliter med å få i han mat, og er vi heldige så spiser han 800 å¨en dag..(det har skjedd ett par ganger..)

Som regel ligger han på mellom 650-750.

Han veier nå 5,5 kilo så han er ingen stor gutt.

Men hs peser på om att hann må spise mer,, men det går jo ikke ann å tvinge han..

Kan jeg beg med litt velling snart?

Noen som har erfaring eller tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

Jeg skjønner ikke helt hva helsesøster stresser med?!? Det sies at barn skal spise ca 15% av kroppsvekta i døgnet når de får kun melk. Noen ligger litt under og noen ligger litt over. Dvs at gutten din skal ha 825ml +/- Vet at en del ligger på 12-13% og det tilsvarer omtrent det gutten din får. I tillegg ligger vel 650-750 innenfor det som står som anbefalinger på mme-boksen.

Har han hatt dårlig vektøkning eller falt i percentilene på vekstkurven? I så fall skjønner jeg jo bekymringen. Da bør vel mengden økes hvis det går. Hva med hyppigere mindre måltider? Er jo ikke anbefalt å gi annet enn mm/mme frem til de er 4 mnd og da er kanskje 2,5 mnd litt tidlig?

Skrevet

Hey!

Ville ikke bynnt med velling så tidlig nei! å ihvertfall ikke grøt! Gutten din får i sæ akkurat d han ska som Førstegangsmamma sir over hær ;-)

Har du prøvd å bytte til en anna flaskesmokk? Gutten min like mam sine mye bedre enn f.eks avent, å dm passe til alle flasker ;-) Evnt litt malt i mme for å få litt smak på dn? Kanskje like ha dn bittelitt varmere eller kaldere?

Lykke til! ;-)

Skrevet

Ja etter å ha lest litt her så løp jeg ut å kjøpte mam sutter i går, det gikk mye bedre:)

Han har ikke lagt på seg så bra som de ønsker, ca 90-100 g i uka, og det var vist litt lite..

Men han er våken og fornøyd og sover godt, så fløler att han har det bra..

Men de stresser så på helsestasjonen att jeg må jo si att det går litt inn på meg, skulle jo tro det var noe alvorlig galt av og til..

Men takk for litt betryggende ord fra dere:)

Det går seg nok til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...