Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 Har budsjett på 3-3,5 mill.+ tomt. Vil bygge med uteleilighet. Håper noen med positiv erfaring kan dele de med meg :-)
Fullrulle86 Skrevet 4. august 2009 #3 Skrevet 4. august 2009 Vi har bygd hus to ganger og begge gangene bygget med mesterhus. Jeg har pløyet gjennom de fleste boligleverandører og finner store forskjeller både på pris og på det som er med i hus-pakken. Dette er noe dere bør kikke på! Både hedalm-anebyhus og Block Wathne er steindyre i forhold til hav du får for pengene. Vi spurte etter pris på tilsvarende hus hos de forskjellige pg vi fikk sjokk! Hellvik-hus er rimligerer og har greie pakker, men her vi bor hadde de sinnsykt lang ventetid, men det kan jo være annerledes der dere bor så jeg ville sjekket opp dem. I tillegg kan jeg jo anbefale mesterhus på det varmeste. de er ikke av de rimligste, men heller ikke av de dyreste og du får mye med i pakkene deres. Standarden deres er grunnet kledning, ferdigmalte liste og dører, kjøkkeninredening fra norema (kjøkkenverdien varierer noe i forhold til hvilket hus dere velger men det følger alltid med et komplett kjøkken) og villavent. I tillegg har de bra med elektriske punkter og det følger med toaletter, vasker, baderomsinnredning og dusj på vegg. Alle disse tingene kan oppgraderes viss dere ønsker noe annerledes. Vi er kjempefornøyde både med service og resultat! De er profesjonelle og lover kvalitet! Mange billigere byggefirmaer oppererer ofte med polske og latviske ufaglærte snekkere uten at kunden blir opplyst om det og dette er jaffal jeg svært skeptisk til! Dette var det jeg kom på i farten, men viss du lurer på noe så må du bare spørre:o)
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #4 Skrevet 4. august 2009 Tusen takk for svar ! Er rimelig grønn på området, så tar i mot alle tips :-) Jeg sjekker Mesterhus....
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #7 Skrevet 5. august 2009 Kan gjerne anbefale en mindre kjent leverandør på Østlandet, nemlig Fjogstad. På Sør- og Vestlandet er firmaet velkjent, men har nå også en avdeling i Drammen(?). Fjogstad er faktisk Norges aller eldste "ferdighusfirma", det er mer enn 100 år siden disse begynte å levere oppmålte og ferdigskårede "byggesett" på byggeplassene. Var ikke akkurat slik man pleide å gjøre det i 1905.... Her får du ingen ferdig prisliste, ganske enkelt fordi firmaet har som prinsipp: "Hvordan vil DU ha det?". Først da er det mulig å gi en pris.... Og hos Fjogstad er det ikke noe som heter "standard leveranse"! Man har heller ikke standardhus, men "ideer" som kan danne utgangspunkt Selvsagt kan du få et hus NØYAKTIG som en "ide", men det anser firmaet som "unormalt", ikke "standard". En pris på en slik leveranse kan du likevel sikkert få rimelig fort. Men utgangspunktet er altså: "ALT våre leverandører kan skaffe kan du få i ditt hus". Som regel litt til også. "Ide 2819" er et mye brukt utgangspunkt for dem som bygger med utleieleilighet her (http://www.fjogstad-hus.no/newsread/varehusogideer.aspx?docid=10445) . Et slikt hus pleier her å ende på mellom 3 og 4 millioner + tomtepris, avhengig av hvor lett tomten er å gjøre byggeklar, hvor mye tilpasninger man gjør og hvilken standardøkning fra "kalkyleutgangspunkt" (laminatgulv, malt glassfiber, furudører og lister, enkel hvit/furu kjøkkeninnredning, men i god kvalitet, bad med enkle fliser....) man velger. Opparbeiding av hage er da ikke med i regnestykket, det pleier mange her å gjøre først etter to-tre år. Men opparbeid innkjørsel er med, for bilen er viktig hos oss. Kan ellers nevne at firmaet har bygget en del av "ca" disse husa (http://cache.finn.no/mmo/8/181/854/18_291558355.pdf) i en hel del kommuner lokalt her. Prisen på disse, i helt nøktern grunnutførelse, har ligget på 2,2 - 2,3 millioner + tomteverdi.Vi gav så vidt over 2,7 for vårt (oktober i fjor) og fikk det akkurat slik vi ville. Med vegg/dør mot kjøkken, litt endret kjøkkeninnredning (håndlaget(!) i or av lokal produsent), bjørkeparkett i stue/soverom i hovedetasje, avdelt soverom i hovedetasje, skikkelig peisovn fra Jøtul, både badekar og stort dusjkabinett i 2. etasje, flott baderomsinnredning i bjørk (også håndlaget), flotte og dyre golvfliser på badet i 2. etasje..... Firmaet er lokalt kjent for å ha dyktige tømrere, og jeg vet at mange tømrere regner Fjogstad som en prestisjebedrift det er attraktivt å ha oppdrag for. Rimeligvis kan jeg ikke si noe om tømrerne på Østlandet, men vil jo anta at forholdene er omtrent de samme her. Firmaet er også kjent for å levere meget godt isolerte hus, og er vel lokalt hos oss det firmaet som har mest kunnskap rundt "energigjerrig hus". Fjogstad er sjelden blant dem som kan levere "i morgen", til det er ordrebøkene som regel for fulle. Og ikke hvem som helst får sette opp et hus fra Fjogstad, her skal tømreren være godkjent først, med mindre man kjøper et byggesett, slik at firmaet ikke har ansvar for arbeidet. Så noen bråleveranse skal du sjelden regne med. Men den tida firmaet gir vet jeg pleier å holde. Til slutt: Lykke til med byggeplanene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå