Gå til innhold

Ditt beste Barcelona-tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mottas med stor takk! :) Vi er førstegangsreisende dit, og har ikke satt oss inn i noe som helst! Dumt kanskje, men... Sånn ble det denne gangen. Gleder oss masse uansett! :)

Skrevet

Tibidabo - parc Güell, la pedrera, ramblas, havnen, europas største marked (fisk, kjøtt, grønnsaker) som ligger øverst til høyre når du går ned ramblas, gamlebyen, picasso-museet (der hvor det ligger er det også mange små fine barer) - et besøk på champangeriet er et must.

Jeg anbefaler aldri Sagrada Familia da det for min del er et skikkelig makkverk - men for all del - de fleste turister elsker det.....

For natteliv, så er P.O (Port Olimpic) veldig bra -mange små barer som du kan gå ut og inn av som du vil (det var mitt andre hjem da jeg bodde der). Nattelivet generelt i Barcelona er utrolig bra :o) Et annet området med bra natteliv er der hvor diskotekene Luz de Gas og Otto Zuts ligger.

Skal dere være der lenge så anbefaler jeg å ta toget ut til Montserrat (et kloster som er bygd oppe i fjellveggen). Ligger ca. 1 time fra BCN - elsket det stedet. Dro alltid dit da jeg var lei av alt bråket i Barca.

Ellers så er jo fotballstadioen også verdt et besøk da - den er svææææær :o)

Vil dere til stranda så kan dere også dra ned til P.O. og/eller Barcelonetta.

Skrevet

Tusen takk! :) Noterer meg dette! :) Blir nok lite med natteliv, da vi reiser med barn, men skal prøve å få med oss det andre du nevner!

Skrevet

Kjøp gjerne reiseboken "Rett På: Barcelona" (rød på farge)

Besøk :

http://barcelona.webby.no/

Barcelona er en super by med mye god mat, drikke, shopping og opplevelser!

Port Vell (havnen) er koselig og har mange gode fiskerestauranter. En uterestaurant på en båt som heter Luz de Gaz er verdt å få med seg der nede.

Park Güell, La Sagrada Familia, vandring langs stranden, Montjuic, området Barri Gotic er bra.

Tapasrestauranten Txapela i Passeig de Gracia 8-10 (like ved placa Catalunya)er et must for oss hver gang vi er der.

Om dere ikke har bestilt frokost på hotellet så anbefales det i grunnen å gå ut å spise den, f.eks på en Starbucks. Den er ofte ganse dyr på hotellene.

Skrevet

Ser at dere skal ha barn med; da er også akvariumet i Barcelona kjekt å få med, og Tibidabo.

God tur!!

Skrevet

He he he - ja det blir vel ikke mye festing da nei. Det fine er ihvertfall at ingen skuler stygt på dere hvis dere tar med barna ut og spiser eller går tur i ellve-tiden på kvelden :o)

Det er også et tivoli i nærheten av Tibidabo.

Ellers så har du jo også de olympiske anleggene fra 92 som kan være verdt et besøk.

Sender deg med en link over ting dere kan gjøre med barn:

http://www.webarcelona.net/children/children.htm

Skrevet

Ååå! Tusen takk, dere! Så snilt! Skriver og tar med meg! Reiser i morgen tidlig! Wiiii!

Skrevet

Feliz viaje - y que lo paseis de putamadre.

Skrevet

Vi liker egentlig best å bare tusle rundt og "gå oss vill" i gamlebyen.

Ellers så er Parc Guell sikkert super med barn. Olympia-parken like så. Det er også en Zoo ned mot P.O. Og mange fantastiske godtebutikker rundt omkring i byen;)

Vi har aldri vært der med barn så jeg har egentlig ikke så mange andre tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...