Gå til innhold

Lar dere baby gråte i lekegrinden...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

10mnd.. Vil jo at lekegrinden skal være et positivt sted, men føler hun ikke kan bli plukket opp hver eneste gang hun kommer med et lite kny..

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det rett ut av grinda hvis han ber om det/virker misfornøyd med å være der. Jeg pleier ofte først å se om det er morsomt å stå oppi der og se meg gjøre noe - støvsuge, henge opp tøy eller noe annet lurt - ofte han liker å spasere langs kantene og følge med på det jeg driver med. Men ellers får han slippe løs. Bruker den i grunn ikke så mye for tiden, men har et ønske om at det skal være et hyggelig sted å være, sånn som du også tenker :-) Gutten min er 9 mndr.

Skrevet

Jeg tror at barnet aldri lærer å aktivisere seg selv om det blir tatt opp hver gang det virker litt misfornøyd. Det er jo mer stas med en til en kontakt med mamma i stede for å leke alene... og de lærer seg fort triksa til å få det som de vil..

Tror JEG da :)

Skrevet

Jeg tror det er omvendt jeg. At lar du ikke babyen din få lov å være litt klengete får du en klengete smårolling. Jeg har aldri latt mine grine på gulvet når de var baby, tok de som oftes opp så fort jeg kunne. Men de er alle blitt tidlig selvstendige.

Så jeg tror at babyer som får all den nærhet og kontakt de trenger blir tidlig trygge og selvstendige småbarn.

Skrevet

Enig med mamma_til_tre :)

Skrevet

enig jeg også:)

• 8 måneder senere...
Skrevet

Jeg lot i allefall min sutre litt både i grinden og på gulvet og han er blitt kjempe selvstenig han og. De må tåle å vente litt, det er også en viktig egenskap de må læres tidlig. De kan ikke få oppmerksomhet akkurat som det passer dem. Noen ganger holder man på med noe annet og da må barnet vente. (henger opp klær,vasker opp el) mener på ingen måte at barnet skal føle seg oversett (for dette kan føre til usikkerhet), men jeg har ikke løpt til med en gang han har klynket eller sutret litt.

Dette har fungert kjempe fint hos oss i allefall, men alle er forskjellige og alle barn er forskjellige. man må bare gjøre det som passer en selv best :o)

Skrevet

En baby på 10mnd tåler å grine litt. Poden vår er 10mnd og han blir ikke tatt opp så fort han griner i lekegrinda, med mindre jeg hører at det er noe som plager han. Det er veldig lett å høre forskjell på poden vår. Ofte må han være i lekegrinda hvis jeg skal ned for å sette igang en vaskemaskin og da forklarer jeg han rolig at jeg bare skal ned en liten tur for å vaske tøy. Han skriker men gir seg fort.

Han får all den kos og nærhet som han vil ha og nå føler jeg egentlig at vi vil kose mer enn det han vil for han vil bare ned på gulvet og leke. Vi leker også masse med han på gulvet.

Skrevet

Har lest at når mindre barn ligger på gulvet, skal man vente litt før man tar de opp. Dette for at de skal bli mer utholdene. Regner med at dette kan overføres til lekegrinden. Nå er jeg ikke veldig flink til å følge rådet selv, men så er snuppa mi under 3 mnd. og jeg har lovet henne at hun skal få det slik som hun vil enn så lenge.;)

Skrevet

kommer jo litt an på hvor gammelt barnet er. men dersom de ikke er trøtt, de er mett og de har tørr bleie kan man fint la dem sutre litt, så kan man prøve å bytte ut lekene. barn som blir tatt opp fra gulv/lekegrind for fort kan bli mindre utholdene i leken enn andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...