Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på to ting:

1. Da jeg søkte fødselspermisjon, mannen min hadde ikke enda norske papirer og da søkte ikke han pappapermisjon. Men etter to måneder fikk han papirer og jobb. Permisjonen min går ut i oktober. Kan han søke nå om pappapermisjon, sånn at han begynner i permisjon når jeg begynner å jobbe?

2. Jeg har ikke tatt ferie i løpet av permisjon. Kan jeg ta ferie etter at jeg har gått tilbake i jobb? Tenkt å ta tre uker rundt nyttår, da feirer dattera mi 1årsdagen, og vi vil feire den i utlandet. Og resterende to uker etterlate til neste år.

Håper på raskt svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140464387-pappapermisjon-ferie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Kommer ann på om du fikk overført fedrekvoten til deg eller ikke. Hvor mange uker tar du ut?

2. Om du har ferie kan du ta den ut. Om du får den rundt nyttår er noe du må avtale med arbeidsgiveren din. Du kan også overføre 2 uker til neste år(skriftlig søknad).

Han kan søke om permisjon etter at din har begynt. Han må oppfylle kravene til permisjon dvs jobbe i 6 mndr før han begynner permisjonen.

Du kan ta ut ferie, om du tar det rundt nyttår må du søke om overføring fra 2009 til 2010 maks 14 dager

Far må begynne permisjonen umiddelbart etter din. Om ikke annet er søkt om

Annonse

Var ikke meningen å kverrulere, men i og med at du skrev 6 uker så tolket jeg det dithen at du snakket om fedrekvoten.

Mens Herkules er inne på permisjon.

Men konklusjonen må jo uansett bli at hun kan starte på jobb 6 uker før og han ta fedrekvoten. Eller hun kan starte opp på et tidligere tidspunkt, men da må han ha opparbeidet seg rett til permisjon på eget grunnlag - og dermed ta deler av permisjonen i tillegg til fedrekvoten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...