Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mme fra Småfolk skal blandes ut ved 70 grader. Hvordan finner dere ut hva som er 70 grader? Termometer?

40 grader er jo lettere - litt varmere enn drikketemp..

Tenkte å prøve et annet merke en NAN

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til å begynne med prøvde jeg meg frem til hvor mye kokt og hvor mye kaldt kokt jeg måtte blande for å få 70 grader. Siden vi gikk over til å oppbevare kokt vann på termos har vi gått over til å bruke steketermometer og måle opp i flaske. Når jeg skal lage feks 220 ml Hipp brukes 200 ml vann. Blander da så jeg får 120 ml med 70 grader vann, rister ut og fyller opp med 80 ml kaldt vann, blir perfekt drikketemp.

På tur blander jeg bare med vannet fra termos, har sjekket termosen og vet at det etter 6 timer fortsatt er over 70 grader varmt. Vet at noen næringsstoffer forsvinner da, men er ikke så mange flaskene som lages slik så jeg vil tro det er helt greit at en og annen flaske lages med litt over 70 grader varmt vann:)

Det finnes sikkert andre måter å gjøre det på som andre synes fungerer bedre, du må nesten bare prøve deg frem, dette er ihvertfall slik vi gjør det og det funker for oss:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...