Mammamø! Skrevet 4. august 2009 #1 Del Skrevet 4. august 2009 Jeg har ikke søkt enda, men tenkte jeg skulle få det unnagjort snart.. Hvis jeg skjønner noe da.. Mannen min er selvstendig næringsdrivende, og kan ikke ta 10 ukers pappaperm. Eller han kan, han vil få max trygd fra NAV, men han kan ikke være så lenge fra jobben. Men litt vil han ha, da. Er det sånn at 10 uker av 56 ( hvis man skal ha 80% utbetalt) MÅ gå til far, eller kan det på en eller annen måte overføres til mor? Så hvis han tar det, har jeg 46 uker + 5 ukers ferie? Som jeg kan velge å ta i noen av hans uker, for eksempel, så han i praksis bare får 5 ukers perm alene? Og det står at man må ha termindato dokumentert fra lege/ jordmor, samt dokumentert inntekt. Holder det med kopi av helsekort og lønnsslipp? Hva gjør jeg når jeg har provisjonsbasert lønn? Takk for svar :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140463710-noen-nav-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-noen-som-kan-hjelpe-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #2 Del Skrevet 4. august 2009 De 10 ukene er kun for far og kan ikke overføres til deg. Han trenger ikke å ta ukende sammenhengene. Han kan ta en uke nå og da eller en dag i uken. Om du skal ha alt av fellesdelen + din del og velger 80% lnn får du 46 uker. Om du har 5 uker ferie kan du snakke med arbeidsgiveren din om når du kan ta de ut. Dere kan velge at du har ferien din mens han har noe av fedrekvoten. Du kan bruke en kopi av helsekortet, men der står det også mye annen innformasjon som NAV ikke trenger å vite(men om du syns det er greit er det jo ok). Jeg ville heller fått en bekreftelse på UL termin hos legen eller jordmor. Om du har variabel lønn kan du sende med de 10 siste lønnslippene. Arbeidsgiver skal sende inn eget skjema til NAV om inntekts - og skatteopplysninger om deg. Om du er selvstendig arbeidsgiver blir det anneledes. Er ikke sikker på hvordan det er med provisjonsbasert lønn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140463710-noen-nav-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-noen-som-kan-hjelpe-meg/#findComment-140465275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå