Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 Jeg har allerede vært på 3 ultralyder, er 25 uker nå. De to siste gangene har det vært dårlige bilder. De får ikke sett hjertet ordentlig. Skal på ennå en UL i uke 29. Jordmor sier alt mest sannsynlig er helt bra, men fikk ny time for sikkerhetsskyld. Flere som har opplevd det samme? Kan det være for at jeg er overvektig og har litt ekstra på magen?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 Hei! Har opplevd akkurat det samme. Var på ordinær ul i uke 18 og de kunne ikke se hjertet ordentlig, så måtte jeg inn igjen i uke 22 for å se på hjertet. Også da sleit de veldig, men tilfeldigvis var der en ultralydspesiaist på stedet, så han kom inn og studerte det nøye. Var virkelig nervepirrende å ligge der og var så redd for at noe var galt. De trodde ikke noe var galt sa de, men de ville gjerne få sett det ordentlig. Og det gjorde de tilslutt og vi fikk beskjed om at det var et perfekt hjerte:) Så den beskjeden får nok du også. Og jeg fikk beskjed om begge gangene at det var pga min størrelse at det var så vanskelig å se, og i tillegg ville ikke ungen ligge i ro så det ble ekstra vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #3 Skrevet 5. august 2009 Jeg har hatt mange ultralyder, får spesialoppfølging pga diabetes, og jeg har ikke opplevd noe slikt. Har sett klare og tydelige bilder osv, og jeg er stor. Bikka akkurat 130 kg. Ifølge jordmora mi er det stor forskjell på hvor lett det er å se babyen, og det er ikke nødvendigvis knyttet til vekt.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #4 Skrevet 7. august 2009 Jeg er også godt polstret, var ca 110 kg på UL i uke 19. Såg veldig tydelig og fikk fine bilder, så i mitt tilfelle gjaldt ikke dette med overvekt = dårlige bilder.. Tvi tvi på neste UL
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 8. august 2009 #5 Skrevet 8. august 2009 Denne gangen har jeg også vært på en ekstra UL pga dårlige bilder. Skal på en tredje i september for å sjekke hjertet grundigere fordi sommervikaren ikke kunne det helt. Men i forrige graviditet var det ikke sånn og da veide jeg like mye, så det er nok litt tilfeldig også. Fint at de sjekker skikkelig da;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå