Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jenta mi er ett år, og det er like før vi avslutter ammingen nå. Hun er lite interessert, og gidder ikke lenger jobbe for å få ut den lille melka som er igjen der.

Uansett, det jeg lurer på er om jeg da skal gi henne morsmelkerstatning eller vanlig kumelk. Kumelka har vi introdusert, og hun har fått noen flasker, men jeg kom akkurat til å tenke på at hun kanskje heller skulle hatt mme?

Og hvor mye melk skal hun ha? Helsesøster anbefalte en flaske morgen og kveld når jeg slutter å amme. Enige? I så fall, hvor mange ml? Sorry, det ble mange spørsmål her, men jeg har ikke peiling på dette her, altså...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke gi mme når de er over ett år. De skal ikke overskride 5 dl kumelk i døgnet.

Her får gutten min fortsatt en flaske mme på natten da, kumelk får han kun til måltidene.

Skrevet

De trenger ikke mme når de har fylt ett år nei. Jeg har kun gitt mme men når begge guttene ble ett år var det kun vanlig kumelk vi gav til måltidene. Vi bruker heller ikke flaske lengre. Melk til brødmåltidene som drikke og vann til resten og det gis i glass, kopp eller tutekopp (på tur og hos andre).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...