Honningmelon Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Jenta mi er 2 år og 8 mnd, og har nå hatt tre hele bleiefri dager(og noen kvelder etter bhg). Har vært noen uhell, men ikke mange. De kommer stort sett hvis hun har drukket mye. Men, jeg lurer på... når dere tok vekk bleia, sa de selv i fra at de måtte tisse da? Med en gang? For her må vi passe på henne og ta henne med på do med jevne mellomrom. Ca. hver time. Har til nå ikke sagt fra noe særlig selv. Er dette noe som kommer etter hvert evt.? Er redd det blir mange uhell i bhg om det tar lang tid før hun begynner å si fra selv.
pagoda m/ny spire Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 gutten min slutta og med bleie da han var 2,8år og han hadde noen uhell men, vi var konsekvente med doinga! hver time og før og etter mat. klart det var uhell (mest litt "skvetting" han har strevd for å holde seg) de avtok og etter et par uker var det ingen. på samme tid så sluttet vi med nattbleier og. siden d blir uhell uanz. et par ganger har han vært uheldig. ikke en nattevæter. han har vært kjempe flink og veldig motivert i bhg. har d vært mer uhell, det er vel naturlig tenker jeg. siden det er mer barn på samme alder som slutter med bleier...ikke like godt å få alle på do når det er nødvendig... jeg hadde bare godt med skift og han fikk heller nye klær. tok hjem bleiene så ikke de i bhg skulle ta de på han. han fikk en bleie med til turer i bhg de første gangene men, så var det og over... han sa lite i fra og nesten hver gang vi spurte om han måtte sa han nei...selv om han måtte så vi fikk han på do selvom... nå 5 mnd senere går han selv og vasker hendene osv...masse trening og tålmodighet...
Honningmelon Skrevet 4. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2009 Takk for svar Men, hvor lang tid tok det før han begynte å si fra selv at han måtte tisse? Jeg er liksom litt redd for at det skal ta flere mnd før hun begynner å gi litt beskjed selv.
*SmurfeMamma* Skrevet 9. august 2009 #5 Skrevet 9. august 2009 sønnen min slutta med bleie for en mnd siden.. 2 år og 3 mnd... og han ville slutte selv, og begynte å si ifra med en gang... noen ganger når vi er ute hender vi ser at han står og tisser bak en busk, men da sier han ikke fra, bare ordner seg selv.... hehe;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå