Gå til innhold

Utdrikningslag- hvem inviterer man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forlover har bedt om en liste over de jeg vil ha i udrikningslaget. Og jeg er litt usikker på hvem jeg skal inkludere på lista.

For det første: Svigersøster? Er det vanlig å invitere henne? Har lyst å ha henne med, men er redd hun ikke har lyst, men blir med fordi hun føler hun må. Hun er litt eldre enn meg og vennegjengen min, og også ganske forksjellig.. mene, hva tror dere?

Dama til mannens forlover? Skal jeg inkludere henne? Kjenner henne ikke, har bare såvidt møtt henne, men er det vanlig å invitere dama til mannens forlover?

Kusiner: Har bestemt meg for å invitere alle mine kusiner og fettere, en av kusinene mine er en av mine beste venninner så hun er selvfølge på utdrikningslag, men burde jeg da også inkludere de andre kusinene mine, altså de på min alder, selv om jeg strengt tatt hverken kjenner dem eller har så mye med dem å gjøre? Er det teit å bare invitere èn kusine?

Tante: Har en attpåklatt tante på min alder, vi er gode venninner. Kan jeg ta med henne (ønsker ikke å ha med resten av tantene liksom)

hva syns dere?

Å skrive en sånn liste var vanskligere enn først antatt, hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med alle du kunne tenke deg. Alltid noen som faller fra og det er gøy å være mange..

Min forlover inviterte alle som skulle i bryllupet vårt og i ca "riktig" alder, så ingen skulle føle seg utenfor (min mann har venner som er sammen med damer jeg ikke kjenner så godt) de ble glad for invitasjonen.

Inviter de du føler for. De eldre tantene trenger ikke bli med, de er jo ikke dine venninner på den måten.

(Forøvrig ble min egen mor sjalu da hun ikke ble invitert i mitt utdrikningslag, og ødela hele overraskelsen med dato og alt da hun måtte klage til meg. Så alle takler ikke det med alder osv. Hihi...)

Skrevet

svigersøster: ja, henne kan du meget godt invitere. Ikke vær redd for at hun ikke skal ha lyst. Hun finner nok på noe å unnskylde seg med om hun absolutt ikke vil.

Dama til mannens forlover - ville jeg ikke hat med om jeg ikke kjente henne og vært på fest sammen tidligere

Kusiner - ville holdt meg til de jeg var venner med, ikke de jeg ikke kjente noe særlig.

Tanter - har også en attpåklatt tante som er min venninne mer enn tante. Ingen ville syntes det var rart om jeg bare inviterte henne. Vil nok tro de ville syntes det var mer snodig om alle tantene ble invitert...

Sånn totalt vil jeg invitere de jeg følte meg komfortabel med å feste sammen. Vil ikke at det skal bli anspent og kunstig...

Skrevet

inkluder de du har lyst til å inkludere, vanskligere er det ikke...spiller vel ingen rolle hva alle andre gjør?

selv droppet jeg å ha utdrikkningslag før jeg giftet meg

Skrevet

....

den man har LYST til å feire sammen med. enkelt og greit.

Skrevet

Ja, men da inviterer jeg alle da. tror nok jeg inviterer dama til forloveren også. Jeg kjenner ikke henne, men det er mest fordi de ikke har vært sammen så fryktelig lenge. Men siden hun er sammen med min manns beste venn, og de har kjøpt hus sammen (med andre ord har planer om å være sammen en stund) så kommer jeg vel til å ha mye med henne å gjøre i fremtiden. Utdrikningslaget er jo en gyllen mulighet til å bli bedre kjent tenker jeg. Hun er forøvrig kusina til en a mine beste venner, så da vil det jo være i det minste èn hun kjenner godt der:)

HI

Skrevet

Et lite spørsmål til. Er det teit å invitere noen som ikke skal i bryllupet? En av minne venninner er student og skal ta et semester i utlandet, og reiser faktisk dagen før bryllupet sånn at hun ikke kan bli med.

Men jeg kan vel invitere henne til utdrikningslaget allikevel?

HI

Skrevet

Selvfølgelig kan du be de som ikke skal i bryllupet.Jeg er bedt i mange utdrikkningslag jeg som jeg ikke har vært i bryllupet til og jeg hadde flere i mitt utdrikkningslag som ikke var invitert også.

I de utdrikkningslagne som har vært hos oss er det en gyllen mulighet til å være sammen med nye og litt gamle venninner av de du fortsatt kan tenke deg å ha kontakten med....de du kanskje ikke ser så ofte heller.

Det skal være en blanding av mennesker du kan tenke deg å feire denne dagen med,kose deg sammen med,ta en fest med å føle deg konfortabel med.

Kos deg masse masse....:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...