Gå til innhold

Et telefonnr fra Texas ringer meg med jevne mellomrom uten at jeg kjenner noen der

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min mener jeg skal svare for å høre hva de vil, men jeg tør ikke siden jeg har hørt om den greia hvor de svindler deg så fort du svarer.

De har vel holdt på i et par måneder nå, og ringer ca 1-2 ganger i måneden, fra samme nr hver gang. Det var også en natt det ringte et nr fra Gambia 3 ganger i løpet av 10 minutter.

Synes det er litt ekkelt jeg. Er det noen måte jeg kan få en slutt på dette, tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm, tror det er sånn at det er hvis du ringer tilbake at du blir svindlet, ikke når du tar telefonen! så jeg hadde nok svart, men ikke ringt opp igjen på ubesvart anrop

Skrevet

Er det sånn det er ja. Hmmm...kanskje jeg skal få mannen til å svare neste gang. Er jo litt nysgjerrig på hvorfor de driver og ringer meg hele tiden og da. Vi fantaserte om at det var en fjern slekting som hadde dødd og etterlatt en svær ranch og masse dollars til meg!! :D Men da hadde jeg nok fått et brev og ikke telefon!

Skrevet

haha, tror det er noen sånne svindel på telefonen også. De sier at du har arvet noe og så må du ringe tilbake dagen etterpå for info. Så belastes telefonregningen din for maaaaasse penger;)

Men det er jo bare å ta telefonen, er det ingen i den andre enden så er det vel bare å legge på

men hva er nummeret da??

Skrevet

Jeg opplevde også noe liknende for ca. 1 år siden. Det var et nummer fra USA som ringte der en dame sa navnet mitt med en veldig rar mekanisk stemme. Akkurat som om det var en slags automat. Noen andre som har opplevd det samme? De ringte en gang til, men da la jeg bare på direkte.

Skrevet

nr er +46914521870

Skrevet

Så rart... Jeg har fått samme type tlf fra et annet nr flere ganger...

Skrevet

Søk på nr på telefonterror.no, det kommer opp at ca 250 stk har fått samme oppringning. Har du skrevet nr slik det vises på displayet? Ser ut som et svensk nr for meg. Hm.

Skrevet

Jeg trodde også at det var svensk, men fikk det ikke helt til å stemme. Hvis du ser nærmere etter, så ser du at det er ett siffer for mye. Landskoden er de 3 første, ikke +46 som er svensk.

Ja, jeg har skrevet det slik det står i displayet.

Skrevet

Ja så også at det var ett nr for mye, men nr fra usa har 1 foran resten, så det stemmer jo heller ikke helt. Merkelig. Får det heller ikke til å stemme at det skal være amerikansk. Ville vært: 469-xxx-xxxx. Også et nr for mye da.

Skrevet

Det er Telemarketing Costa Del Sol, som selger helsekost og slikt, kundesenter i Spania, ringer for norske firma.

Skrevet

tillab: hvordan fant du ut det?

Vi søkte på landskoder på Google, og fant ut at det måtte være texas. Har ikke fått noen andre treff på det.

De må da snart skjønne at de er nyttesløst å ringe meg. Uansett når de ringer, så får de ikke svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...