Gå til innhold

Dere som har vært på utredning o.l.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har et problem når det kommer te å gå te lege..så eg må bare forhøre meg...igjen og igjen og igjen..hehe..

Det e virkelig på tide eg går te lege nå. Siste 3 ukene har eg blødd over to av dei...!! Hadde et lite opphold på ei uke, men så satte det i gang igjen. Hurra liksom..... (for ikkje å snakke om uregelmessighet!)

Så...

Har blitt anbefalt å gå rett til priv. gyn. Kan en bare ringe då og spørre om ein time?? Eller må det igjennom henvisning e.l.?

Må eg ha noe med te første timen?

Kan eg gå fordet om eg blør?? (vet eg har svara maaange på samme spørsmålet, men av ein eller aen grunn klare eg ikkje fortella megsjøl det nå..hehe)

Noen som har erfaring med lignende sykluskrøll? Lange sparsomme blødninger og uregelmessig syklus?

Klarte mot alle odds å få eggløsning forrige måned...gudane veit kordan eg fekk det te?!

Har sånn nerver for at det ska vær no galt med meg..men og på ein måte like redd for at ingenting ska være galt... "Får bare vente og se" e den værste beskjeden eg får! En føle jo sjøl på kroppen, lissom..

Blei rørete innlegg dette, men dåkker får bare "bare with me" :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan nok ikke svare på alle spørsmålene dine, men når det gjelder privat gyn er det bare å ringe å be om time. Har du Volvat eller noe tilsvarende der du bor? I så fall tar du bare kontakt på telefon. Det er dyrt, men du kommer sannsynligvis til i løpet av få dager og slippe å vente via fastlege og henvisning derfra igjen som kan ta ukesvis. Jeg kan derfor sterkt anbefale deg privat gynekolog. Det koster litt mer, men er verdt det!

På Volvat her jeg bor har de bra utstyr med innvendig ultralyd, som de bruker selv om du bare skal til en rutinemessig kontroll og man får gjort alt på "ett sted".

Skrevet

har ikkje volvat her i byen nei...fra lille haugesund eg :)

Så har jo lest og hørt om Hausken, men....får ikkje heilt inntrykk av at det e noen plass å ringe for ein gyn. undersøkelse og noen blodprøver..hehe..

Noen andre som har noen innspill????

Skrevet

Hei :o)

Joda på hausken kan du få deg en time til utredning av både deg og mannen fort... 1 time koster 1000 kroner og er helt uforpliktende :o)

Skrevet

Hei!

Vil berre stemme i her. Det er berre å ta kontakt med privat gynekolog, og i ditt tilfelle jo før jo heller! Det er berre å gå sjølv om du blør (i ditt tilfelle blir det jo umogeleg å planlegge noko anna).

Skjønar godt at du er redd for at det er noko gale. Var det sjølv halvanna år sidan (har verdar sjkønnaste son no!)! Sjølv om det skulle vere noko gale så er det betre å finne ut av det enn å ikkje gjere det. Då kan du kanskje få gjort noko med det i staden for å bekymre deg. Det er ofte det verste, -syns eg i alle fall. Det var ikkje noko gale med meg, og eg angra på at eg venta i to år før eg fekk skjekka opp i ting. Kunne nok spart meg for mange tårer viss eg hadde tatt tak i situasjonen min litt tidlegare.

Ellers vil eg berre seie at det er mange, inkludert meg sjølv som har hatt god hjelp av akupunktur når det gjeld syklustrøbbel. Det er ein av dei lidelsane som who anbefalar akupunktur for.

Dette går fint! Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...