Gå til innhold

Sitter dere inne med ungen til de sovner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble plutselig litt nysjerrig. Når poden var mindre pleide vi å gå ut av rommet når han hadde blitt lagt i senga og så sovnet han på egenhånd. Men så plutselig fikk han litt seperasjonsangst rundt åtte måneder og da ble han helt ifra seg hvis jeg gikk ut av rommet så da begynte jeg å sitte hos han til han sovnet. Det har vi egentlig bare fortsatt med (han er nå ni og en halv måned og seperasjonsangsten er over, hehe).

Pleier å legge han i senga og først styrer han kanskje litt og så kommer det litt sutring. Da hjelper det og stryke han litt på ryggen og når han har roet seg slutter jeg med det og så sovner han som regel av seg selv. Tar alt fra ti minutter til maks en halvtime (utenom de kveldene hvor ALT er galt , da sitter jeg kanskje en time). Synes egentlig det er en ganske koselig stund å sitte der i mørket å høre han puste og snorke :-D

Hva gjør dere? Sitter dere inne hos ungen eller sovner de alene på rommet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper jeg slipper det iallfall;)

Min er så liten ennå at vi veit vel ikke hvordan det blir.

Men bruker babycall selv om vi hører han i stua om hn gråter. Det betyr at vi hører han før han begynner å gråte og kan gå inn før det tar seg opp. Han veit jo vi kommer da.

Kan jo være ei koselig stund med litt nattasang og kos før en forlater rommet, man trenger jo ikke å sitte der til babyen har sovnet. Hper iallfall vi skal få det til;)

(lett å være skråsikker nå) ;)

Skrevet

Knøttet mitt er 6 mnd. Jeg sitter på rommet hans til han har roet seg også går jeg ut. Noen dager er det lenge, andre dager ikke i det heletatt. Han sovner som oftest alene.

Skrevet

Vi sitter på rommet hans til han sovner sånn ca ihvertfall, men ikke så mye fordi HAN trenger det som fordi VI liker det. Det tar uansett max 10 minutter :) (er 7 mnd)

Skrevet

NEEEEi!!!

Det er det siste jeg ønsker er å måtte sitte på soverommet til de sovner, og spesielt er jeg glad for å slippe det når vi nå har fått to tette! Det er 16 mnd mellom dem, og de legger seg samtidig så da hadde det blitt krise om vi måtte det :)

Jeg tenker slik at det er en utrolig flott og trygg ting at de klarer å roe seg selv ned og sovne i sitt eget selskap :) Spes om de våkner på natta og forlanger samme service...Da hadde jeg og min kjære klikket internasjonalt- det er tøft nok som det er med to små og lite søvn generelt :)

Skrevet

Oi det var da voldsomt. Er det virkelig det siste du ønsker å måtte gjøre det ;-) Som sagt så vet jeg ikke engang om jeg trenger å gjøre det, men synes det er hyggelig. Tar som regel bare ti minutter før han sovner og da vet jeg når jeg går ut av rommet at nå sover han og kommer til å gjøre det til neste dag (har sovet natta igjennom siden han var seks måneder). Våkner om natta kanskje en gang annenhver uke og da holder det og si hysj og så sovner han igjen, ikke noe service her nei :-D

Ser ut som jeg er litt alene om å sitte inne med poden til han sovner, er det virkelig så uvanlig??

Skrevet

Nei, tror ikke det er uvanlig:) lest mange innlegg fra folk som må det.

Men jeg håper som sagt jeg slipper, for det er ikke alltid det tar bare 10 minutter, og jo større de blir...;)

hadde som sagt en periode hvor jeg nesten ikke fikk noe tid for meg selv pga en som aldri sov og iallfall ikke falt til ro av seg selv;)

Skrevet

Jeg har endt opp med å gjøre det nå denne gangen - jeg som alltid har vært opphengt i at ungene skal "klare selv" når det gjelder soving. Begynte vel med at denne plutten (i motsetning til storesøster) liker å kose med gulpekluten og kosesauen sin, og ofte sovner med det liggende over fjeset. Det syns ikke jeg er så stilig (i tillegg til at jeg ikke gidder å løpe opp en etasje for å plugge i smokken siden han stort sett alltid mister den minst en gang før han finner roen), derfor er jeg i nærheten til han har sovnet sånn at jeg kan ta det bort fra ansiktet hans. Men sitter i gyngestolen borte ved vinduet da, sånn at han ikke ser meg, så da kvalifiserer det vel i hans verden for at jeg har forlatt rommet...? *håpe* hehe... Tror svigermor syns jeg er hønete...

Skrevet

Nei, så langt har vi ikke gjort det. Småtten er snart sju måneder, og har hele tiden kost seg i senga si og sovnet veldig greit av seg selv. Synger tre sanger, koser litt, gir ham smokk og går ut. Da herjer han litt med bamsene sine før han sovner etter få minutter.

Kan jo hende at seperasjonsangsten dukker opp her også. Da kommer jeg til å sitte der inne om han trenger det. Viktig at senga er en god og trygg plass. Foreløpig koser han seg alene om kvelden, men tida får vise hvordan det blir videre. :)

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Leser først og sitter der etterpå. Synes det er en hyggelig avslutning på dagen.

Skrevet

Jeg gjør det, både fordi jeg MÅ gjøre det for at hun skal roe seg og fordi jeg synes det er koselig=) Hun er snart 10 mnd, og begynner å gråte hvis jeg går ut av rommet- og jeg ønsker ikke at hun skal måtte gråte seg i søvn hver kveld heller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...