Embla77 Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Håper noen av dere kan hjelpe meg. Etter mange år med p-piller, kjenner jeg meg ikke lysten på å gå tilbake til det. Av en eller annen grunn er jeg også skeptisk til spiral. Jeg trodde det var trygt med sex så lenge jeg fullammer, men legen bare ristet på hodet og sa at det var en myte. Har sjekket litt opp rundt naturlig prevensjon som Pearly, Ladycom og Persona, men stemmer det at du ikke kan bruke noen av dem så lenge du ammer? Hva gjør dere som ikke vil ha hormonbasert prevensjon?
Ooops I did it AGAIN Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Lurer jeg også på.. Kjenner ikke jeg har lyst å stappe meg full av hormoner igjen:( Spiral er ikke aktuelt for meg, siden vi antakelig har lst å få en til før det har gått så veldig lang tid. Begynner jo å "dra på årene" hehe Stoler ikke helt på at jeg ikke kan bli gravid nå når jeg fullammer, men har ikke fått mensen tilbake ennå.
Lillemille*** Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Jeg begynte på minipillen etter å ha vært på 6-ukers kontroll, men sluttet igjen etter tre måneder fordi jeg blir helt tussete av hormonsvingningene. Begynte på Persona, men måtte vente til mensen kom tilbake, for ellers er det ingen eggløsningssyklus for apparatet å "lese" (man tar jo bare 8 urintester per syklus). Fikk ikke mensen tilbake før 8 mnd etter fødsel, selv om jeg kun ammet til 5 mnd. Men er veldig fornøyd nå, herlig å slippe hormontilskudd!!!
Embla77 Skrevet 3. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. august 2009 Men hva gjorde du mens du ammet og før du kunne begynne på Persona, Lillemille?
månestråle32 Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 jeg og to venninner ble gravide da våre var henholdsvis 7, 7 og 9 mnd- OG vi ammet fortsatt- OG vi ble gravide uten å ha sett snurten til mensen på de månedene...... min svigermor har to barn med 13 mnds mellomrom....og hu ammet så om du ønsker å bli gravid, så er det jo bare å kjøre på- ellers ville jeg anbefale å bruke noe prevensjon, ja!! Vil jo tro at slike apparater som skal måle bla hormonmengder ikke vil være pålitelige da du ammer og hormonene er "fucket" opp Hva med kondom? Da slipper du masse gris etterpå også....
MammaKos Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Pearly måler ikke hormonmegde, men temperatur.. Jeg brukte den i over 1 år før jeg ble gravid og bruker den nå igjen.. Syntes den er helt topp!! Poenget med den er at man skal måle temp (under tungen) MED EN GANG man har våknet! Nesten sånn at man ikke skal bevege en arm først.. Tror det er derfor folk mener man ikke kan bruke den så lenge man ammer fordi man ikke får nok timer sammenhengende søvn.. Du kan jo ringe der de selges å høre? Jeg anbefaller den på det sterkeste! + den er fin å bruke når man ønsker seg barn..
Embla77 Skrevet 3. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 3. august 2009 Hvor kjøpte du Pearly? Og hvor mye koster den?
Embla77 Skrevet 3. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 3. august 2009 Og nesten viktigst av alt - kan du bruke Pearly når du ammer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå