Gå til innhold

Til syden med baby??=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har tenkt på å reise en uke til syden me min 4 mnd gammle baby... hva bør jeg tenke på da?? jeg vet det er mange som reiser med små barn...min søster har reist når babyen bare var noen uker... men hva me rutinene på kveldstid??? pleier å ligge henne i 7 tiden..men i syden blir det vel ikke sånn...har dere noe erfaring me det??? tenkte å kjøpe en liten trille til å ha med.som da har liggestilling.noe forslag til en god trille??? som ikke er så åpen...=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

carena easy er jo ikke så åpen, syns den er veldig grei. men til en 4mnd gammel baby hadde jeg tatt med den vognen dere vanligvis bruker og sørget for at hun legger seg i den i 7 tiden. hun kan jo bare bruke den som seng når dere er der, det er praktisk og så er det noe som er kjent for henne.

ang rutiner på kveldstid, nå vet jeg ikke hva dere gjør på kvelden, men vi har aldri hatt noe veldig strikte ritualer. Så vi bare gjorde det vi alltid har gjort, grøt, kveldstell, nattasang og lagt han. Funket greit det.

Ellers så tok jeg med egne bleier, egen nan og våtservietter. Jeg fant tilslutt våtservietter i spania som ikke var dynket i parfyme, men kjekt å ha med egne for de første dagene iallefall.

Skrevet

Heia, gutten våres va med på bryllupsreisa våres nu nettopp til Hellas ;-) Gikk kjempe fint :-) Men han e 8 mnd da, å gjør jo alt unntatt å gå aleina, så kanskje derfor d gikk så greit ;-)

Vi hadde bare med ei sportstrilla som han sov i om kvelden når vi va seint ute å spiste ;-) Å under f.middagsluran på stranda osv.

Amme du eller flaske du? :-)

Vi tok med mme, grøt, bleier og våtservietta, men d va både Nan og nestle/Heinz grøt, middagsglass og alt der nede ;-) Men din e jo enda litt liten,så ikke sikkert du e bynnt med fast føde enda :-) Dessuten va d tilsatt sukker i både grøten og middagsglassan, men man overleve 1-2 uka med d altså! :-P

Vi hadde sånn liten Imsdal flaska som d va kaldt vann i hele tia, å han fikk drikke ofte av den, du gir kanskje vann fra ei flaska med smokketut? Om du amme trenge du vell strengt tatt ikke gi så mye vann :-)

Ellers så hadde vi solkrem med faktor 50 og en spiderman uv drakt som han brukte mye på stranda. Badebleier e lurt om doc ska bade i basseng ;-) Å solbrilla :-)

Lykke til så mye! D kommer til å gå kjempe fint d dær ;-) Å nyt ferien!

Skrevet

Om ho plages med tennene, må du huske dentinox,paracet og termometer ;-) Greit å ha med uansett! Særlig under flyturn gjør kjevetrykket sånn at dm som plages med gomman, får mer ondt da :-/

Skrevet

Tusen takk for svar... =) grunnen til eg ikke ville ta me den vanlige vognen er fordi den er min søster sin,og vil helst ikke att den skal bli ødelagt,siden de behandler ikke det så fint!!

jeg gir flaske,så i halv 7 tiden er det bading,stell og noen ts med tyndflytendes grøt så er det natta.. så kan bli spendenes hvordan det går.. men går sikkert fint...er jo bare å prøve,og vis det ikke går bra vet vi jo att da er det lurt å vente litt me neste syden tur=)

men er det lurt ¨å kjøpe sånn uv drakt?? hun skal jo ikke være i solen men for å være sikker på att hun ikke blir solbrent eller noe...?

Skrevet

hadde ikke giddet å kjøpe uv drakt, vi hadde med til lillegutt, den ble ikke brukt en eneste gang. Smørte på med faktor 50 og holdt han mye i skyggen. Så lite som de utsettes for sol tror jeg det går greit at de får noen solstråler på seg. De er jo ikke vampyrer heller;)

Men hvis du har begynt med grøt hadde jeg definitivt tatt med egen. I spania er all grøt tilsatt honning:( og maaaasse sukker.

Skrevet

ok....da er det solkrem som er det viktigste=) og grøt=)

men den maclaren trillen.... hørt den er veldig bra,og er beregnet fra 3 mnd til 4 år....eller er carina vognen like grei??

Skrevet

Vi har også kjøpt trille nå, og da sto det mellom Maclaren og Simo 487. Vi valgte til slutt Simo 487, og jeg er i dag glad for det(: (selv om jeg ikke har fått prøve maclaren da...) Simoen er litt større enn mange andre triller, men samtidig grei å få med seg. Babyen har god plass, og jeg synes den virker mer solid.

Go tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...