Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har gitt vesla noen skjeer med middagsglass de siste to dagene og nå har det stoppet opp. Hun trykker og trykker mens hun gråter og er tydelig ukomfortabel. Har gitt litt malt og sviskemos, men hvor mye kan jeg gi? Andre tips til å få det til å løsne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan gi ganske mye. jeg bruker heller sviskejuice til min lille pode, det liker han bedre. den kan drikkes eller blandes i grøten eller annen mat :)

Skrevet

Her var vi på det verste oppe i to glass sviskemos om dagen, i tillegg til et par ts malt. Litt bedre nå, heldigvis. (Hjemmekokt sviskemos med aprikos i funker bedre enn den på glass her.) Hvis hun plages slik du beskriver ville jeg massert forsiktig med et termometer ytterst i endetarmen. Viktig at det ikke blir full stopp.

Skrevet

Jeg spurte HS hvor mye sviskejuice eller sviskemos jeg kunne gi, og hun sa det ikke var noen fare å gi for mye. Det verste som skjer er bare at avføringen blir litt mer myk. Det er bare å gi en del. Her spiser mini fast ca. et halvt glass sviskemos om dagen. Nå har jeg laget hjemmelaget sviskemos i stedet, og det går også ned på høykant.

Skrevet

Kok svisker med vann. og gjerne aprikoser, til de er helt myke. så er det bare å bruke en stavmikser,blender e.l med litt av kokevannet til det er helt most :) nam nam.

aprikosene bruker lengre tid på å bli myke. så kan med fordel koke de en stund først før du har i sviskene.

Vannet som blir igjen har du på et glass og kan blande i grøt eller melka. hjelper den og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...