Mor til gutter og en prinsesse Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Hvor mye sover babyene deres? Vesla sovner ved halv tolv tida om kvelden (skulle gjerne sett at hun sovna litt tidligere snart..) så kan hun sove til mellom 8 og 10 om morgenene. Hun får mat i to-tida og fem-tida på natten. Altså synes jeg hun er ¨kjempeflink¨ til å sove når hun først gjør det på natten. I dag sov hun så fra 10-tida til halv to. Deretter fra tre til halv fire. Nå er hun lys våken, men hun pleier å ha mange småblunder utover eftan/kvelden. Hun har ofte en veldig urolig periode fra sju-åttetida til hun sovner i halv tolv-tida. Hvordan har dere det med soving og kviling?
Ooops I did it AGAIN Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Min på 7 uker legger seg mellom 20.30 og 21.30 om kvelden. Så sover han til ca 02 hvor han får mat og sover tíl 05.50 - 06 og får mat, så kan han sove til 9 - 10.30. Så er vi oppe og steller og spiser litt før han sovner i vogna og sover 2-4 timer. Flere småblunder utover ettermiddagn/kvelden som din. Synes vi er veldig heldige denne gangen:)
Mor til gutter og en prinsesse Skrevet 3. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2009 Det hørtes ganske likt ut :0) Bortsett fra perioden fra ca halv åtte til halv tolv - hvor snuppa vår har vært meget urolig.... Men det går seg nok til snart!
eplepeple Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Dattern min er 11 uker. Hun sovnet i 00-01 tiden frem til for ett par uker siden. Nå sovner hun ca 21. I går sovnet hun 20.15 og våknet 10.00 i dag. Hun fikk mat ett par ganger i soveperioden. Dessverre har hun funnet ut at å sove på dagen ikke er noe gøy....så hun blir såååå slitsom på ettermiddagen og kvelden. Men det er sikkert bare en fase. Etterhver sove hun nok godt på dagen igjen også.
Studine mevik Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 Jeg har en veldig snill gutt når det kommer til soving om natta. Han er 7uker og får mme. Han begynte å sove gjennom hele natta allerede da han var ca 4uker. Da sovnet han litt senere enn nå. Nå spiser han siste måltid ca kl19 og så er det kveldsstell etter det og så legger vi han i senga. Som regel må vi inn noen ganger for å gi sutten(alt fra 3-10ganger), men han finner stort sett roen selv og trenger ikke bysses. Han våkner stort sett ca kl7 for sitt første måltid og sovner igjen etter det og våknet mellom 10 og halv 11 igjen for mer mat. Det er bare den siste uka at han har lagt seg så tidlig. På dagen varierer det veldig når og hvor lenge ha sover. Vi står opp når han våkner til dagens 2.måltid. Da kan han være våken 1-2timer før han sovner og sover alt mellom 1-1,5time. Resten av dagen er nesten som lotto-trekning når det kommer til soving. Han kan finne på å være våken fra 4-5tida og fram til han skal legge seg eller han kan sove nesten hele denne perioden. Hvis vi går tur så sovner han som regel alltid med mindre han er sulten
septemberpiken Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Frøkna vår sovner i 22-22.30-tiden, og sover til 6-7 uten måltider. Som oftest sovner hun et par timer igjen etter morgenmaten. Hun sover ikke lengre perioder på dagen, kun en blund her og der. Hun er 10 uker gammel, og blir fullammet.
Sunniva78 har to små Skrevet 4. august 2009 #7 Skrevet 4. august 2009 Gutten vår sovner sånn ca 21-22 om kvelden. Sover da til 5-6 på morgenen, får mat og sover 2-3 timer igjen. Sover ganske mye på dagen enda, mange dupper i løpet av dagen, minst 1 lang.
Mor di! Skrevet 4. august 2009 #8 Skrevet 4. august 2009 Min lille på seks uker har AKKURAT samme soverutinene =) Som å beskrive det selv!
Humla&mini Skrevet 5. august 2009 #9 Skrevet 5. august 2009 Gutten min er 6uker, han sovner mellom 21-00 alt etter når han spiser siste gang. Så våkner han i 04-05 tiden og spiser, etter det sover han til 09-11. Før var han da våken til han skulle ha mat igjen, og så sov han etter det. Men nå sover han kanskje 2-3timer tilsammen før han legger seg. Og til tider er det helt greit, han ligger og titter rundt seg og holder på for seg selv, men noen dager nå i det siste merker jeg at han er trøtt for han sovner nesten med en gang han blir tatt opp, men våkner når vi legger han ned. Da bare gråter han. Men føler vi er veldig heldige med nattesøvnen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå