Gå til innhold

Dere som bruker metformin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fortell litt mer da! Hvilke plager hadde du? Hvordan merket de rundt deg det? Er du også et hormon/pms troll som meg?hehe

Har ingen andre som har denne sykdommen så lurer på så mye. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har fått metformin før nå. Skal begynne om en uke på det og er spent på hvor fort jeg kan merke bedring.

Hårvekst, veeeldig uren hud, søvnproblemer (konstant døsig) deprimert til tider uten å vite hvorfor, veldig oppblåst, mye vann i kroppen, veldig overvektig og skikkelig pms når jg først hadde mensen. Haha! jeg er nok en tikkende bombe ja... skikkeli pms troll ;)

Jeg har fortsatt hårvekst, men håra har blitt lysere i ansiktet og noe hår har blitt borte..... har sett et par - tre kviser på en mnd! Noe som jeg er veldig fornøyd med! Jeg har gått ned en sko str... mindre vann i beina, -jg gikk ned 12 kg første tia på metformin uten å gjøre så mye. Sover litt bedre også :) og detta er bare begynnelsen får vi tro!

men en ting er viktig... et sunt kosthold ved siden av metformin det gjør underverker :) funka ikke så godt på meg før jeg gjorde noe me det.

Takk for svar!

Jeg sliter med nøyaktig det du skriver over her. Jeg håper at Metforminen blir redningen min. Kjempefint at det har funket for deg, ser veldig mange her inne det har virkelig fungert bra for.

Nå gleder jeg meg til å starte opp på tablettene.

Lykke til videre:)

• 4 uker senere...

Annonse

jeg har fått fra legen beskjed om å ta 2 tab om dagen, en morgen og en kveld. Prøver å ta de hver dag, men glemmer litt av og til... Sliter med dårlig hukommelse...

Men dere som tar metformin, spiser dere mat med sukker og blitt kvitt kviseproblemet?

Kuttet ut sukker en stund men faller stadig tilbake....

Jeg tror jeg har gått på de en mnd, for fikk tab for nesten 2 år siden for å blli gravid, men en annen lege satte meg på pergo isteden for. (ble gravid på første forsøk og har akkurat feiret 1 års dagen til lille tullen :D )

Vel, har nylig begynt og kan ikke se noen særlig forbedring enda..

Fikk mensen igår, og har bare MASSE kviser ja... og begynner i ny jobb imorgen, herlig kan jeg si ja...!

Men jeg merker og at jeg har halsbrann om morgningen etter jeg begynte å ta metformin, de har en veldig dårlig smak.....

Noen andre?

Jeg plages med kviser når jeg spiser/drikker mye med sukker i. Og det blir ikke borte med metformin. Metformin er en hjelp til å gå ned i vekt, og til å forbedre en del problemer SAMMEN med endring i kosthold og mosjon. Så du må nok gjøre en stor del selv om du tar metformin.

Jeg har begynt med Lavkarbo kosthold, etter oppfordring fra Gynekolog og lege. Og det har skjedd store endringer siden jeg begynte (på en mnd!) Og har gått ned 6 kg på den tia. Og i helga koste jeg meg med sukker, og popp der kom alle kvisene tilbake. Så det har en stor sammenheng ja.

Håper du fikk litt mer svar på det du lurte på :)

lykke til!!

Er begynt på Metformin no, skal opp i 3 tabletter daglig. Tek tabletten "midt" i måltidet, har ikkje merka noen bivirkninger enda...

Har gått ned 20 kg på grete roede kurs i forkant, men har no 8-10 kg igjen til normal BMI. Har fått regelmessig mens, men fortsatt kvise/hår problemer.

Blir spennende å sjå om det er virkning av Metformin. Skal gi tilbakemelding her da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...