Gå til innhold

Nå er jenta ute av magen, og navnet er...

Anbefalte innlegg

Olivia. Det eneste ''problemet'' er at jeg vil at hun skal få et mellomnavn, fordi etternavnet vårt er utrolig vanlig. Vi kommer ikke til å bruke det til vanlig.

Her er forslagene våre

Olivia Maria

Olivia Evelina

Olivia Mathea

Olivia Isabel

Olivia Enea

Olivia Filippa

Olivia Sienna

Olivia Amanda

Olivia Sophia

Jeg syns dette er så utrolig vanskelig! Rangér hvilke navn dere likte best, og hvorfor.

Jeg har vært her inne før, men blir aldri enig med meg selv .. Fryktelig irriterende.

Fortsetter under...

To navn med a-endinger syns jeg blir litt tungt, ser alle har det her. Bortsett fra Isabel ,og det var det jeg kalte kaninen min da jeg var fire. Derfor ikke et menneskenavn i mine (henge)ører... :)

Olivia Amanda eller Olivia Sofia (hvorfor ikke Olivia Sofie?) syns jeg var finest!

kunne kanskje syns at et kort mellomnavn kunne være bra jeg-

Olivia Linn for eksempel?

ellers syns jeg at Isabel var bra, for det å ha to lange a-endings-navn etter hverandre var kanskje litt mye rett og slett...skjønt hvis dere ikke skal bruke det til daglig så er det selvsagt ikke så farlig. :)

Annonse

Hmm, synes det blir fryktelig tungt med et navn til etter Olivia. Synes virkelig det navnet er mer enn nok i seg selv, med så mange stavelser.

Om jeg må velge, så må deg vel bli Olivia Maria (Marie passer mye bedre), eller Olivia Mathea. De andre navnene er rett og slett ikke fine.

Annonse

Takk for tilbakemeldinger :)

Morsomt at du nevnet Olivia Madeleine, da jeg heter Madeleine selv :P Så det blir vel litt teit, eller hva?

Jeg syns også det kan bli litt tungt med to a-endelser, men i.o.m at vi kun bruker Olivia til vanlig, ser jeg ikke det som noen ''hindring''.

Hva syns dere om Olivia Felicia? :-)

Olivia Madeleine var veldig fint, og som navn nr 2 som ikke er tenkt brukt til daglig er det bare fint med et "arvet" navn, så jeg syns ikke det gjør noe at du heter det selv - heller tvert imot!

Ellers er jeg enig i at mange av navnene på lista ble litt tunge..

Jeg syns også Olivia Madeleine var et fint navn, men hvis Olivia blir oppkalt etter meg, må jo en ''fremtidig'' sønn bli oppkalt etter faren.. Han heter Martin. Farmoren min het Liv, så jeg syns det er litt koselig at Olivia har det navnet i ''seg'' :')

Og hva om vi får en jente til? Blir det ikke litt teit om bare én har navnet til moren?

Olivia er nydelig! :-) Bra valg!

Olivia Madeleine var pent, men ville nok ikke brukt det, om jeg selv het det. Men at farmoren din heter Liv, og datteren din Olivia, er bare koselig :-)

Mange fine navn her, vanskelig å si hvilket jeg selv ville valgt ..

Olivia Maria kanskje?

Olivia Felicia var også pent :-) Egentlig likte jeg alle navnene dine, men Olivia Sienna passet ikke helt... Litt pent, gammelt + nytt, ikke klassisk :P

Hei .. jeg er litt enig med at det blir utrolig tungt med 2 navn som ender på "a" ... hva med å finne et navn som er litt kortere? Olivia er et ganske tungt navn - kjempefint sådan, ikke misforstå!! men da passer det kanskje best med et kort navn som mellomnavn:)

Hei! Takk for svar.

Olivia Sophi var pent, men jeg føler det mangler noe. ''Sophi'' er liksom ikke noe navn for meg, når det gjelder staving.

Hva syns dere om Olivia Lykke? Vi bor i Danmark, så her er det navnet litt mer brukt enn i Norge. Evt. Olivia Lycke.

Syns det er ganske søtt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...