Ooops I did it AGAIN Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Ser mange sliter med å få babyen til å legge seg og sove selv. Har det da vært slik hele tia, at de har blitt bysset eller puppet i søvn og så lagt i senga? Eller har dette kommet etterhvert som barnet har blitt eldre?
Ranni Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 For vår del har det vært sånn hele tiden. Lillegutt har aldri klart å sovne av seg selv. Men - hvor lang tid det tar, hvor heftig bruk at pupp, byssing, bæring etc det tar, det har gått i bølger og i perioder. Nå er han straks 4 måneder og vi skal forsøke å "lære" ham å finne søvnen selv, men først må vi få litt mer struktur på kveldene..
Ooops I did it AGAIN Skrevet 3. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2009 Jeg spør fordi jeg tror vi har vært heldige.. Har en på 7 uker som sovner av seg selv både på nattene og dagen. Min eldste (er 12 år) var "vanskelig" bestandig..sov ikke på natten før han var over 3 år, og var våken maaaange ganger hver natt. Så det jeg egentlig lurte på er om dette er "forbigående" hehe. At han kanskje snur om senere. Jeg bestemte meg egentlig for at denne gangen skulle jeg ikke bysse den lille i søvn som jeg gjorde sist, men viste seg jo at jeg ikke trenger å tenke på det engang.. Må selvfølgelig inn et påar ganger etter at han har lagt se å få smokken på plass, men det er jo ikke slitsomt i det hele tatt:)
Mor til gutter og en prinsesse Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Høres litt ut som her, men omvendt. Har to på 8 og 10 - de var superenkle å legge. Mens prinsessen vi har fått nå er IKKE enkel å legge, hverken på dag eller kveld og nekter å ta smokk.... Hehe!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. august 2009 #5 Skrevet 4. august 2009 Her har det gått veldig i perioder dette med søvn/ legging. De første mnd måtte hun bysses, deretter fulgte et par mnd hvor jeg bare kunne legge henne ned og så sovnet hun av seg selv uten protester, før det snudde om igjen og hun ble verre å legge rundt ca 8 mnds alder. Nå ved snart 10 mnd er det litt bedre igjen, men også nå kommer det litt an på dagsform, og kan variere litt fra dag til dag=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå