Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Hei. Jeg er gravid. tok en vaginal ul forrige uke, men de kunne ikke se noen fostersekk eller noe. tydeligvis ikke kommet langt på veg. Dette var ikke planlagt og jeg fikk sjokk. Min historie er som følger: Det er jo ferie tid og tingen er den at jeg så og si at drukket hver dag i juli før jeg fant ut at jeg var gravid + røyket. fra 2 glass og oppmot over en flaske vin. har i tillegg blitt behandlet for klamydia for 2 uker siden, så har virkelig fått kjørt meg i det siste. er så usikker på hva jeg skal gjøre? Det jeg lurer på hvor mye skade babyen tar den første mnd av alkohol, røyk og klamydia? jeg har drukket mye.. jeg føler selv at jeg ikke har så mye valg her.. hørt historier om hjerneskader og diverse. har heller ikke hørt noe fra barnefaren etter at jeg fortalte han det. Noen som har noen erfaringer eller tips å dele med meg? Er virkelig utafor..
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Heisann. Jeg drakk selv relativ heftig i månende før og i begynnelsen av graviditeten men sitter i dag med med en aktiv liten gutt i magen som er både frisk og og ligger på gjennomsnittet på vekst kurven. Jeg har også røyket i flere år og har beklagelivis (prøver ikke unnskylde meg) ikke klart å slutte enda. Når det kommer til klamydia så har jeg flere venninder som har fått påvist dette under graviditeten som også har friske sunne barn den dag i dag Tror nok barne ditt har det bra til tross for alt det har vært i gjennom, men såklart så må du ikke drikke noe som helst gjennom resten av tiden (ofte historier som hjerneskade og slikt kommer av at man har drukket gjennom hele graviditeten og det er IKKE bra) og klarer du å slutte å røyke er jo og det kjempebra for babyen. Du kan kreve å få en utredet ultralyd før abortgrensen går ut slik at di kan fortelle deg hvordan barnet har det, om den er frisk og eventuellt levedyktig hvis dette får deg til å føle deg tryggere. Mulig du må betale kostnadene for dette selv men da kan du allefall slappe av etterpå å vite den har det bra Vil ikke råde deg til å ta abort uansett før du har tenkt nøye gjennom dette og pratet med eventuellt en lege/jordmor og høre hva di anbefaler deg. Det blir såklart en helt annen sak hvis du ikke ønsker dette barnet uavhengig av dens fysiske helsetilstand Ble litt rotete men kjenner i gjen noen av tankene fra begynnelsen av min graviditet så ble litt overivring. Lykke til uansett hva du velger =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå