K ♥ tærten Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Hei Dette har ikke noe med graviditet å gjøre, men siden jeg vanker her inne tenkte jeg å spørre dere jenter om hjelp til noe helt annet. Min kjære mamma blir 50 år til helgen og jeg tenkte jeg skulle si noen ord i selskapet hennes. Er egentlig ikke et talemenneske så blir nok ikke noe laaaange greier, men jeg står helt fast på hva jeg skal gjøre. Noen som har noen fine dikt/ordtak/ideer om mor/morskap?
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Av Z. Topelius oversatt av Ingolf Kvamen Kvar fins ein kjærleik som alle dagar er nett den same korleis alt seg lagar, som lik Guds engel oss turfast vaktar, som inkje krev, men alt offer maktar? Det fins ein einaste her på jord, og det er kjærleiken hjå ei mor. Kva løn, kva takk fekk ho att då av oss? Å – mang ei sorg som ho mildt tilgav oss, vår veike kjærleik som sund er plukka, vår umsut, planlaus og tidt mislukka. Ei enn vårt andlit til trøyst hoOg h ser i livsens haust ho aleine er. Og lell ho fyljer med sine tankar sitt eige barn som i verdi vankar. Og hennar bøner som englehender held oss på vegen når foten vender, dei lyse leilig med kristi tru og jamnar stigar og byggjer bru. Velgsigna vere ei mor som denne kor godt når tårane fritt fær renne! Det er ei hugnad for alle tider, når med sitt sjølvkjære liv ein strider, å få ei stund attmed slik ein barm og av slik kjærleik få kyssast varm. So løn då Gud det me ikkje nådde! Det var ditt frø ho i tidi sådde. Det er din kjærleik, den ævelauga, som speglar seg i eit moderauga. Og difor kjennest det som ei natt når dette auga hev lagt seg att. Va litt langt men..va litt fint syns eg Søkte på google på "dikt til mor" hehe...
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Til Mamma. Derfor har vi mødre Da mødre ble til var tanken ganske klar. For mødre har noe i seg som ingen andre har. De øser av sin omsorg og deler alt de vet. De viser deg at livet er håp og kjærlighet. Derfor har vi mødre og dersom du spør meg. Den beste mor i verden det er nettopp DEG.
Dotten Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Hundrevis av stjerner på nattehimmelen. Hundrevis av skjell på badestranden. Hundrevis av fugler synger i vrimmelen. Hundrevis av fugler på den varme sanden. Hundrevis av duggdråper på grenen. Hundrevis av humler i blomsterengen. Hundrevis av sommerfugler på plenen. Men bare én mor i den hele, vide verden. Denne passer kanskje mer på et kort enn og leses i en tale Lykke til!
K ♥ tærten Skrevet 3. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2009 Åhhhh... tusen takk for noen fine ideer =) Nå har jeg litt å ta av. Jeg tror jeg har bestemt meg for å lage en bildekolage av oss barna med mamma fra vi var små til nå også lime et dikt i midten. For så å fremføre en kort bakgrunn for gaven og lese diktet.
Dotten Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Det hørtes kjempelurt ut og et flott gave, i steden for å kjøpe en ting hun sikkert "ikke har bruk for" En kjempefin og personlig gave Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå