Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var veldig plaget med bekkenet under hele svangerskapet (for andre gang.) Ble jo mye bedre bare ungen kom ut, men fremdeles får jeg vondt når jeg går litt mer enn bare til butikken. Får også vondt i muskulaturen helt nederst i magen, virker som om bekkenbunnen er helt ikke-eksisterende. Så det å gå seg i form er vanskelig, syns jeg. Og jeg la på meg mye og trenger absolutt å røre på meg. Andre med samme problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter også med bekkenet innimellom, samt jeg gjerne kunne tatt av noen kilo etter svangerskapet. Hovedtrimmen min er å gå lange turer med snuppa, men det er hovedsaklig på asfalt og det er jo drepen for oss med bekkenplager.

Jeg har vurdert å begynne å svømme. Begynne helt forsiktig, og går det bra så øke og gjøre det til en vane. Det er så godt for hele kroppen og god trim.

Men for alt det jeg vet vil det kanskje slå ut helt feil...håper ikke det.

Skrevet

Svømming er bra, men umulig å gjøre med babyen. Jeg har medlemsskap på SATS som enda ikke er i bruk (4 mnd) og en treåring fra før. Da må det bli kvelder (sliten, hehe), og får ikke brukt medlemmskapet med barnepass. Skal kanskje tenke på litt lett styrke først. Gåing er ikke så lett.

Skrevet

Jeg har endelig begynt å trene skikkelig igjen :-) Ble anbefalt av fysioterapeut å få en god instruktør til å lage et friprogram til meg, så nå står jeg der på et "ballansebrett" sammen med bodybuilerdne og svetter med mine minimale vekter :-) var det beste for å trene opp muskulaturen i mage, bekkenbunn, rygg og rumpe for å stabilisere kroppen igjen.

Skrevet

Grunnlaget for å kunne begynne å trene igjen etter fødsel er å trene opp bekkenbunnen. Siden jeg hadde bekkenplager i svangerskapet har jeg gjort knipeøvelser helt fra 3-4mnd i svangerskapet og kniper fortsatt som en gal. Har ingen problemer med bekkenet nå og det er bare 7uker siden jeg fødte. Trener nå mage, rumpe og lår i tillegg til å gå turer. Skal kjøpe meg manualer til å ha hjemme så jeg kan begynne å trene armene også.

Skrevet

Før du kan begynne å trene noe særlig, må bekkenet ditt stabiliseres. Selv går jeg turer, gjør øvelser, får behandling hos kiropraktor (hjelper veldig!), etterhvert skal jeg også på barselyoga og trene i slynger (hos fysioterapeut).

Uansett hva du velger, vær forsiktig! Om du ikke tar hensyn til bekkenet ditt kan plagene bli kroniske, og det er det ingen grunn til da det er gode muligheter med å bli helt frisk med riktig oppfølging og trening.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...