Gå til innhold

Liten tass i rushtrafikken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om en uke begynner jeg på jobb, og min lille sønn i barnehage. Han har fått plass i barnehagen på sykehuset der jeg jobber, så det blir nok fram og tilbake i rushen stort sett. Jeg tenker så det knaker: Hva er best - buss eller t-bane? T-banen føles absolutt sikrest, men det blir jo så fullt! Blir det full hylings, er det ikke mulig å ta han opp av vogna. På bussen er det litt bedre plass, men bussen på ringveien føles ikke som et sikkert alternativ. Nå merker jeg at jeg fullstendig utelukker bussen mens jeg skriver, kan jo ikke velge det hvis jeg ikke føler det er trygt nok. Er det noen som har tips til t-bane og hylebebis i rushen? Vet ikke om jeg tør å stå med han i ergoselen ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det trafikkulykker du tenker på? I så fall kan man jo ikke kjøre bil heller, og tog og t-bane kan jo også komme ut for ulykker. Men - personlig syns jeg bane er mer behagelig selv om det er trangt, blir jo det på buss og. Hvis du er heldig og får sitte kan du jo ta han på fanget, ellers stå ved siden av han i vogna og snakk med han, ta med leker, rosiner etc til å aktivisere. Lykke til. Sikker på at det går seg til når dere har kommet inn i tralten. :-)

Skrevet

Det blir nok som du sier, at vi kommer inn i tralten etterhvert. Men jeg er så dårlig på øvelse gjør mester. Jeg vil at det skal gå bra med en gang :)

Jeg tenker ikke på at bussen skal kræsje, men bussjåførene kjører jo som gale. Det er jo såvidt jeg klarer å holde meg på bena når jeg er alene, hva da med vogna?

Skrevet

Hvis du føler deg tryggere på banen enn på bussen ville jeg valgt banen. Den går vel også fortere, vil jeg tro? Kommer jo litt an på hvor du bor, selvfølgelig. Kanskje greit å ha noe spennende å leke med i vogna på banen... Hva med et sånt "bilbrett" som kan festes i selen på bilen? Må jo gå an å feste det i vognselen også, vil jeg tro. Kanskje blir det så mye spennende å se på at det stort sett er aktivisering nok? :)

Må jo innrømme at jeg kjenner at jeg er glad for at jeg ikke lenger bor i hovedstaden, så jeg slipper det rush-trøkket som er der...men det går sikkert finfint! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...