*tullemor* Skrevet 2. august 2009 #1 Skrevet 2. august 2009 Hva gjør dere når dere skal ha barnepass.. pumper dere dere og sender med det, eller sender dere med MME??
Svale <3 Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Jeg syns det var veldig tungvint å pumpe.. Prøvde noen ganger, men bare styr.. Så de få gangene vi har hatt barnepass(2 ganger) har han fått mme. Har gått helt fint (har ikke vært borte mer enn ca 4 timer om gangen)
Eva_81 Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Jeg skal begynne å jobbe igjen på mandag, da er lillegull såvidt bikket 7 mnd. Jeg driver nå å pumper opp et lager til å ha i fryseren. Hadde aldri vurdert MME. Tenker at det er for dem som ikke får til amminga. Men det er meg da. Er klar over at folk tenker annerledes.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Jeg fullpumper jeg da, siden hun ikke vil ta brystet, så jeg ser ikke helt problemet med å pumpe en enkelt gang. Har en fin elektrisk dobbeltpumpe, så det går så bra så. Jeg har heller aldri vurdert mme, så lenge jeg faktisk har mer enn nok melk.
Gjest yrild Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 jeg fikk ikke til å pumpe ( kom bare ut max 40 ml.... selv om stump drikker masse, det har vi sjekket!), har tydeligvis en utdrivningsprosess sxom krever en liten baby ;-) men lillemann ville jo ikke ha flaske uansett, så kanskje det hadde gått hvis jeg hadde prøvd enda noen uker? prøv pumping, eller gi MME... de får jo i seg MME uansett via grøten, så det "skader" jo ikke :-)
Primrose Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Jeg får aldri ut store mengder ved å pumpe, og synes det er noe pes. Her får hun derfor MME hvis jeg er borte. Har fungert fint.
*tullemor* Skrevet 3. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 3. august 2009 Takk for svar Hvor gamle var bebisen dere før dere lånte han/hun bort et par timer da?
Studine mevik Skrevet 3. august 2009 #8 Skrevet 3. august 2009 Gutten min får bare mme siden jeg mistet melka fort. Ville nok uansett sendt med mme. Pumpet meg en liten periode og det var bare pes, spesielt i varmen. Første gang han ble passet var da jeg var på legevakta pga urinveisinfeksjon. Da var han hos mormor. Han var bare 3uker gammel, men var jo også bare 1,5time. Han var også hos mormor fra lørdag til søndag fordi vi var i 30-årslag og nå er han 7uker. Vi sov i samme hus så jeg var tidlig oppe på søndag selv om jeg ikke måtte.
septemberpiken Skrevet 3. august 2009 #9 Skrevet 3. august 2009 Her går det i MME. Synes pumping er et slit, og får ut veldig lite uansett, og MME funker helt fint for oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå