Gå til innhold

emmaljunga city cross el duo edge?

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer litt på hva forskjellen er på disse to vognene, priser og om det e billigere å kjøpe de i sverige? (østersund).

Er helt rådvill når det gjelder vogn så trenger seriøst noen tips.Bare 8 uker igjen..

Ønsker helst 4 hjul og en vogn som ikke er svin tung. Bor utenfor by med en del snø på vinters tid.

Takk for alle gode svar. Ønsker evt å kjøpe brukt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140457515-emmaljunga-city-cross-el-duo-edge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Vi har nettopp vært i Sverige og kjøpt oss city cross med city bag. Havnet på ca. 6000 nk med myggnett, regntrekk og stelleveske. Sportsdelen var 2010 mod så den var ikke pakket ut enda :) Bagen var 2009 mod så vi fikk 20 % rabatt på den. Hadde nok kommet på 8000 bare for vogna her i Norge. D eneste er jo at man kanskje ikke får den fargen man vil, menmen.. Jeg er fornøyd :)

Vi valgte city cross pga. vekta og størrelsen. Når man legger sammen vogna tar den mye mindre plass enn edge duoen, og den er lettere å håndtere siden den er så lett. Synes jeg ihvertfall.

Har jo ikke noe erfaring med vogna enda, men jeg tror jeg kommer til å bli storfornøyd med den :)

City cross har ikke lufthjul. Det bør du ta med i din vurdering.

Jeg vurderte city cross opp mot Mondial og en av de utslagsgivende punktene var lufthjul. Jeg bor på landet med grusvei, slaps og snø og da er tilbakemeldingene fra "alle" at lufthjul er klart bedre.

Sparte forøvrig ca 2000 kr på å bestille vogn i Strømstad.

Høyden er vel noe lunde det samme, er det noe som er lavere så er det isåfall City Cross'en. Begge er duo vogner, ja. City Cross er egentlig en sportsvogn, men når en kombinerer den med City Bag'en so blir det en duo vogn :) Men bag'en har stropper, så det er mulig å ta den av understellet, og bære bag'en med seg om en skulle ønske det :)

Annonse

Jeg kjøpte city cross her i Norge (babyshop) og betalte rett i underkant av 8000 for vogna med quadrolift bag og den dyreste stelleveska + myggnett og regntrekk, så får man den for 6000 i sverige og har mulighet for å dra dit er nok det en god ide.

duo edge er litt større og tyngre, derfor kjøpte jeg city cross. Men det med lufthjulene på duo edge er et godt argument for å velge den i stedet.

jeg har bare positiv erfaring med city cross.

Og jeg HATER lufthjul. mest ubruklige som er oppfunnet.

Jeg har hatt både luft og punkteringsfrie hjul.

Har også bodd både på landet og i byen, og kommer frem overalt med punkteringsfrie hjul. :)

Edgen har en bedre bag, mens crossen har en bedre sportsdel.

(spesifikasjoner finner du på www.emmaljunga.no)

Jeg liker også punkteringsfrie hjul best!

I butikken hvor jeg kjøpte vogna, sa ekspidisen at mange var skeptiske til hjulene, men ble positivt overrasket.

Vil anbefale deg city cross.

Lett og fin vogn. Husk at sportsdelen på city cross er bedre og lettere. Om edge`n har bedre bag så må du bare huske at den bruker man jo ikke mer enn 6-7 måneder. vognen skal jo kunne brukes i 3 år.

Citybagen på city crossen er kjempefin. Anbefaler deg virkelig cross`en..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...