Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har opplevd arrogante ped.lederer i RLE, og synes det er godt å ha et sted å kunne lufte ut dampen etter hverdagsbråk. Det kan være alt fra: når dere kommer midt i frokosten blir hele dagen for barnet øddelagt.Så synd at alt som kunne gå galt gikk galt akkurat denne morgenen. Neste dag presis. Huff nå kom dere rett før jeg begynner på jobb, nå kan jeg ikke snakke med dere. Må holde arbeidstiden. Hallo hvor er empatien???? Jobber du med mennesker???

Når jeg møter nesten samme type kommunikasjon er inne blir jeg provosert. Er det slik at dere slenger dritt på jobben til foreldre også sjekker om vi klager på dere her inne???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140457346-arrogante-pedagoger-se-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du at vi er arrogante hele gjengen? Jeg kjenner meg ikke igjen i det i alle fall. Det er litt vanskelig for meg å forstå hva det er du egentlig beskriver, men jeg kan fortelle hvordan jeg gjør det. Om jeg ser at f.eks leveringstidspunktet påvirker barnets dag i negativ rettning, så må jeg si i fra. De fleste er også glade for å få beskjed, for de er ikke der hele dagen og ikke ser alle tingene vi da ser. Jeg finner alltid et tidspunkt til foreldre som ønsker å prate om noe, men det er ikke alltid det passer når de kommer. Da lager vi en avtale til senere. Det jeg ikke kan gjøre er å la være å hente mitt eget barn i barnehagen fordi noen ønsker å prate, eller ta en samtale på et tidspunkt hvor jeg vet at det vil tårne seg opp på avdelingen.

Ellers har jeg foreldre samtaler som varer vesentlig lenger enn det jeg har betalt for om foreldre har mye på hjertet. Faktisk har jeg ikke betalt for samtalene der jeg jobber nå, men det er jo ikke et alternativ å la være. Jeg gjør det jeg kan for å sikre god kommunikasjon og har høy respekt for barnas foreldre. Det er ikke alltid det blir oppfattet slik, fordi vi jobber med det kjæreste foreldrene har er barna også et sårt punkt. Derfor kan det nok skje at noen kan bestemme seg for at jeg er arrogant, inkompetent eller rett og slett et dårlig menneske. Heldigvis skjer det ikke spesielt ofte.

Dette med respekten for foreldrene er veldig viktig for meg, jeg har tidligere jobbet i en barnehage der det var mye baksnakking av foreldrene. Når jeg selv har hatt ansvaret har jeg brukt mye veiledningstid på dette fordi det ikke er noe jeg vil ha på min avdeling. Jeg tror ikke mine foreldre tviler på at de blir respektert. Det er ikke alltid vi får den samme respekten tilbake, men vi er på jobb og foreldrene er privatpersoner så vi må selvsagt bite det i oss. Noe annet blir veldig uprofesjonelt.

Tror foresten du hadde blitt overasket om du var flue på veggen på avdelingsmøter i landets barnehager. Pedagogene er som oftest den som fungere som foreldrenes advokat, sier ikke at alle er like diplomatisk anlagt. Jeg har jobbet med veldig dårlige pedagoger, men generelt sett er det min erfaring.

Annonse

Er ikke nødvendigvis det du skriver, selv om omtrent er det samme i alle dine innlegg.

Men hvor mye og ofte du skriver. Vet du selv hvor mange hundred innlegg har du brukt tid på her?? Jeg her vært her bare de siste 2-3 mnd., men har lest så mye skrevet av deg at kan gjenkjenne stilen.

De trådene du blander deg i blir bare spetakkel og rabalder. Se bare på den siste "La foreldre diskutere i fred".

Har nettopp fått så mye negativt respons der, men likevel fortsetter du bidra til at det blir en dårlig miljø på denne siden.

Derfor mener jeg at må være noe feil i sinnet hos et menneske som holder på sånt.

.

Jeg har lest den tråden, og jeg har svart på den uten å gå inn i diskusjonen. For å være helt ærlig synes jeg det var høy "god dag mann, økseskaft" faktor der. Det fremstår som ganske spesielt at du er så skråsikker på at det sitter et par pedagoger her inne og styrer debattene. Jeg er mye på DiB akkurat nå siden jeg omtrent er sengeliggende med bekkenløsning, og sveiper med noen dagers mellomrom innom barnehagedebatten fordi jeg jo har interesse av å diskutere barnehage. Mitt inntrykk er at spørsmålene her som regel er om en navngitt barnehage er bra/dårlig og hva barna trenger. Det er langt mellom debattene om andre tema relatert til barnehage. De kommer som regel på anonym eller skravle. Der svarer jeg på det meste jeg føler for å svare på, og har enda ikke opplevd slike reaksjoner som på dette innlegget.

Hvem er det egentlig som prøver å styre debatten? Det snakkes om å nekte pedagoger adgang, og dette ganske så uskyldige svaret fra meg blir angrepet fordi det antas at jeg er alle pedagoger som noen gang har kommet med et svar du ikke likte.

Meg skal du lett bli kvitt, jeg har ikke lyst til å fore paranoia eller bidra til den negative stemningen som finnes i denne og den andre tråden. For meg er det en enkel sak å holde meg unna denne siden, den er ikke spesielt hyggelig å være på akkurat nå.

?

Dette er til ingen nytte. Hvem som driver på stopper ikke. Hva er problemet? Hvorfor kan ikke man diskutere bhg fritt her inne? Hvorfor blir det bare krangel om noen er kritiske til sin bhg?

Arrogante pedagoger som lar seg provosere?

Lurer selvsagt på hva grunnen til dette er. Kan dere svare på det?

Tror ikke du er den rette å snakke om sunnhet, i hvertfall ikke mental helse.

Dette påvirker ikke livet mitt, men foreldrene som vil snakke om ting og tang her. Og stadig blir forstyrret av en eller flere bedrevitende som lager kvalme.

• 3 uker senere...

Jøss,. her blir visst alle pedagoger satt i bås som vanskelige.

Hva med foreldre da, er dere alle vanskelige foreldre dersom dere krever noe av oss?

Ja, det er faktisk sånn at vi pedagoger og dere foreldre alle har forventninger til hverandre, det er ikke bare enveis.

HI her,

denne tråden ble laget 2/8, da det var bare krangling her inne. Sikkert mange som husker den tiden. De fleste av oss tror vel at vedkommende ikke kan ha det helt bra. Nå har gemyttene roet seg.

Men fremdeles er det noen som er arrogante pedagoger her inne. Pga tråden er kun for arrogante pedagoger : ).

Kjekt at dere får blåst litt ut i denne tråden, så kan dere la andre tråder som dere er uenige med være i fred.

En arrogant pedagog jeg vet om ønsket å styre barnets klesfarge hahahaha.

Annonse

Dette var en rar tråd... Jeg synes det er en gjenganger som skriver utfyllende, konkrete og oversiktelige innlegg. Etter min mening må det være en som kan mye om barn og kommunikasjon. Hvorfor blir hun/han halshugd for dette?

Og hvorfor skal ikke pedagoger få være her inne som foreldre? Jo mer kompetanse jo bedre, er det ikke det slike forum er til for?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...